کد خبر : 280087
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

ریابکوف: آمریکا اگر سلاح در فضا مستقر کند، با پیامدهایش روبرو می‌شود

ریابکوف: آمریکا اگر سلاح در فضا مستقر کند، با پیامدهایش روبرو می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگویی اعلام کرد، اگر آمریکا به نخستین کشوری که سلاح در فضا مستقر می‌کند، تبدیل شود، باید پیامدهای آن را نیز به گردن بگیرد.

به گزارش عصرقائم، سرگئی ریابکف معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگویی با روزنامه کومرسانت گفت: اگر آمریکا به نخستین کشوری بدل شود که دست به چنین کاری بزند، باید پیامدهای جدی آن را نیز که برای امنیت و ثبات استراتژیک بین‌الملل است، به گردن بگیرد. هیچ سلاحی در حال حاضر در فضا وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما متعهد شده‌ایم که نخستین کشور در استقرار سلاح در فضا نباشیم و تا به امروز به صورت رسمی چندین بار به این مساله تاکید کرده‌ایم. روسیه و چین مدت‌هاست که خواستار استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماتیک برای اجتناب از رقابت تسلیحاتی در فضا شده‌اند.

ریابکوف افزود: آمریکا و برخی از متحدانش به دنبال تضعیف حمایت گسترده بین‌الملل برای این رویکردها و ابتکارعمل‌های قابل قبول و لجستیکی هستند. آنها این کار را تنها به دلایل سیاسی انجام می‌دهند که اصلا ربطی به تقویت امنیت بین‌الملل ندارد. این روند تلاشی برای محدود کردن تاثیر روسیه در عرصه جهانی است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود: تنها زمانی می‌شود درباره برنامه‌های ویژه و خاص ارتش آمریکا صحبت و اظهارنظر کرد که مشخص شود منظرو آنها چیست و چه هدفی پشت آن قرار دارد.

ریابکوف: آمریکا اگر سلاح در فضا مستقر کند، با پیامدهایش روبرو می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هشت =