کد خبر : 280154
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

حسینی بوشهری: مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ و هنر رسیدگی و رفع شود

حسینی بوشهری: مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ و هنر رسیدگی و رفع شود

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ و هنر باید رسیدگی و مسائلی مانند بیمه مرتفع شود تا آنان بدون دغدغه به ایفای نقش خویش در فرهنگ بپردازند.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ویژه فرهنگ، آن را بُن مایه کار و حرکت جامعه ارزیابی کرد و گفت: اگرچه امکانات این وزارتخانه محدودتر از سایر وزارتخانه هاست، اما مسئولیت آن بسیار مهمتر و تأثیر گذارتر است.

وی در ادامه به سیاست‌زدگی فرهنگ اشاره کرد و افزود: متاسفانه فرهنگ در کشور ما گاهی با سیاست زدگی همراه شده است. در صورتی که این فرهنگ است که باید به سیاست، اقتصاد و مناصب مختلف دیگر جهت دهی کند؛ اگر از دریچه فرهنگ به این مسائل نگاه کنیم، وضعیت ما متفاوت خواهد بود؛ جامعه ای که فرهنگ آن ارزشی است به راحتی تحت تأثیر تهاجمات قرار نمی گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، تاکید کرد: دشمن قبل از اینکه درصدد حمله نظامی باشد، در تلاش است تا فرهنگ ما را تهی سازد و برای رسیدن به هدف خود سه مرحله را در دستور کار دارد. اول تخریب فرهنگی، یعنی به چالش کشیدن فرهنگ جامعه. این هدف را با پررنگ کردن فرهنگ غربی و دل شیفته کردن مردم به آن انجام می دهد؛ بعد از تخریب فرهنگ خودی نوبت به ارائه جایگزین یعنی تحمیل فرهنگی می رسد. و در آخر، جامعه تسلیم فرهنگ دشمن شده و به مرور زمان حتی دشمن خویش را فراموش می سازد. آن وقت است که این جامعه از هر جهت آسیب پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر مواضع شدید برخی افراد به نسبت اول انقلاب یادآور شد: کسانی در ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس پیشتاز بودند اما به مرور زمان، مواضع سیاسی آنها تغییر پیدا کرد. بعد از بررسی هایی که به عمل آمد مشخص شد که علت آن تغییر رویکرد فرهنگی این افراد بوده است.

امام جمعه قم بر لزوم هم افزایی در عرصه فرهنگی تأکید کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگی تنها نیست و وزارت آموزش و پرورش، حوزه، دانشگاه و تمام وزارتخانه ها و نهادهایی که به نحوی مدعی حمایت و یا مولد فرهنگ هستند، نیز باید به میدان بیایند از عرصه فرهنگی کشور دفاع کنند؛ باید یک هم افزایی صورت پذیرفته و نقشه راهی تهیه شود که نقاط قوت، آسیب ها، اولویت ها، برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت و همه امور مقتضی در آن لحاظ شود و البته با بازخوردگیری های متناسب، پیوسته به روز نگاه داشته شود تا در عرصه فرهنگی به موفقیت دست یابیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم بر لزوم هم افزایی بین حوزه و این وزارتخانه تأکید کرد و افزود: دغدغه اصلی حوزه، مباحث فرهنگی است اما ارتباط کافی و کارآمدی بین حوزه و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد که باید این ارتباط تقویت شود.

وی حل سریع مسئله کمبود کاغذ را خواستار شد و افزود: این مسئله را از ریاست قوه قضائیه نیز پیگیری کردیم.

حسینی بوشهری در پایان بر حل مشکلات معیشتی و دغدغه اهالی فرهنگ تأکید کرد و گفت: مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ و هنر باید رسیدگی و مسائلی مانند بیمه و مشکلاتی از این قبیل باید مرتفع شود تا آنها نیز بدون دغدغه به ایفای نقش خویش در فرهنگ بپردازند.

حسینی بوشهری: مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ و هنر رسیدگی و رفع شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =