کد خبر : 280118
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

نتیجه گره زدن مشکلات به آمریکا را طی ۸ سال اخیر دیدیم

نتیجه گره زدن مشکلات به آمریکا را طی ۸ سال اخیر دیدیم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: طی هشت سال اخیر نتیجه گره زدن مشکلات به آمریکا را دیدیم که حاصلی نداشت.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران با تاکید بر پرهیزگاری و لزوم تقوا پیشه گی، بیان کرد: در ایام سوگواری ماه صفر این ماه پر مخاطره برای جامعه اسلامی و شیعیان از ماجرای اسارت تا شهادت حضرت رقیه (س) همه شما را به تقوا و دوری از گناه سفارش می‌کنم.

خطیب جمعه ساری با اشاره به آیه ۱۸ سوره مباره حشر، افزود: خداوند در این سوره به همه ما دستور داده که تقوا پیشه کنیم و هر کسی می‌خواهد برای آخرت خود چیزی پیش فرستد بداند بهترین کالا تقوا است.

محمدی لائینی ادامه داد: در خطبه هفته گذشته با قرائت سوره والعصر در خصوص زیان در دنیا و آخرت سخن گفتیم، باید بدانیم که خداوند برای زیانکاران پنج تعبیر بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: اول افرادی که زیان می‌بینند، دوم کسانی که زیان و خسرانشان مبین و آشکار است، سوم بیچارگانی که هم در دنیا و هم در آخرت زیان می‌بینند همچون یزیدیان، چهارم زیان‌کارانی که اسیر جهل شده‌اند، پنجم زیان‌کارانی که هم به خود و هم خانواده و قوم خود زیان می‌رسانند که میتواند برعکس باشد خانواده‌ای که به یک فرد زیان برساند.

وی یادآور شد: در هفته آینده شهادت امام حسن مجتبی (ع) را پیش رو داریم، حضرت سالم‌ترین دل‌ها را دلی می‌دانست که در آن هیچ شک و شبهه ای نباشد، متاسفانه امروز دشمنان ما می خواهند مردم ما را به همه چیز از دین و انقلاب گرفته تا سبک زندگی بدبین کنند،.در مقابل این نقشه باید به تقویت ایمان بپردازیم‌.

این مسئول عنوان کرد: تکیه بر تقوا تنها راه ندیدن زیان و خسران است، اینکه برخی لقمه حرام بخورند، نماز بخوانند ولی شعور نمازگزاری نداشته باشند یا نماز نخوانند، حجاب را رعایت نکنند، موجب خسران در فرزندان خود خواهند شد، بنابراین باید مراقب حرف و عملمان باشیم تا کسی را منحرف نکنیم.

محمدی لائینی ادامه داد: همچنین سالروز درگذشت آیت الله طالقانی که به فرموده امام فکر و عمل مستقیم داشت و غرب‌زده و شرق‌زده نبوده بلکه اسلام‌زده بود را در پیش داریم، سالروز شهادت عمار یاسر اسوه بصیرت، شهادت آیت الله مدنی اسوه زهد و تقوا و روز بزرگداشت سلمان فارسی با خصوصیت مقدم شمردن خواسته امیرالمومنان (ع) بر خودش، علاقه شدید به فقرا و علما را نیز پیش رو داریم.

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه مستضعفان صرفا افراد بی‌پول نیستند بلکه کسانی که جسم ضعیفی دارند نیز مستضعف خوانده می‌شوند، اذعان کرد: در ملاقات با نمایندگان معلولان با تشکر و گلایه‌های آن‌ها در خصوص عدم عمل به قوانین مصوب این قشر توسط برخی از نهادها آشنا شدیم که یکی به عدم مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری برای ورود و خروج با ویلچر برمی‌گردد، رفع مشکلاتشان ضرورت دارد و ما پیگیر هستیم.

این مسئول با اشاره به سالروز انفجار ساختمان تجاری نیویورک و واشنگتن که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گفت: آمریکا به این بهانه شروع به اشغال منطقه اعم از عراق و افغانستان کرد نیت بعدی‌اش هم ایران بود، حال دیدیم که بعد از ۲۰ سال با چه وضع افتضاحی از افغانستان خارج شد، هزینه حضور روزانه اش در این کشور ۳۰۰ میلیون دلار بود، جان ۲۵۰ هزار غیرنظامی را گرفت مواد مخدر و فساد را افزایش داد و در هنگام فرار مزدورانش را جا گذاشت، حال هم پس از بازگشت روزانه ۱۸ سرباز آمریکایی دست به خودکشی می‌زنند.

وی با بیان اینکه برخی با الگو گرفتن از این قدرت وحشی غرب زده شدند، عنوان کرد: امروز بی‌خردان در کشور ما و کشورهای منطقه به نفع اهداف آمریکا سخن گفته و فریاد می کشند و می گویند قدرت باید در دست آمریکا باشد، ولی خوشبختانه امروز بسیاری از ملت‌ها درک کردند که دل‌بستگی به این ملت آویزان و استکباری دردی دوا نمی‌کند‌.

خطیب جمعه ساری بیان کرد: طی هشت سال اخیر نتیجه گره زدن مشکلات به آمریکا را دیدیم که حاصلی نداشت، دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی با رویکرد جدید و تکیه بر توان داخلی و ارتباط با جهان بیرون به‌جز تکیه بر آمریکا پیش به سوی پیشرفت حرکت خواهد کرد.

نتیجه گره زدن مشکلات به آمریکا را طی 8 سال اخیر دیدیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 5 =