کد خبر : 280094
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

اهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری هنگام خرید آنلاین کالا

اهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری هنگام خرید آنلاین کالا

یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری، انتشار آگهی‌های جعلی تحت عنوان فروش کالای ارزان‌قیمت است و به همین دلیل کاربران نباید به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده را بخورند و لازم است در خصوص صحت هویت فرد آگهی‌دهنده بررسی‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش عصرقائم، شیوع کرونا تاثیر بسیاری در زمینه رشد کسب‌وکارهای اینترنتی داشته و استقبال مردم به انجام امور و خریدهای اینترنتی نسبت به دوران قبل از شیوع این ویروس بسیار متفاوت است، اما پیش‌بینی می‌شود پس از پایان همه‌گیری کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی نیز رونق کسب‌وکارهای اینترنتی حفظ شود، زیرا خرید و انجام امور در بستر فضای مجازی و اینترنت در حال تبدیل به یک فرهنگ در جامعه امروزی است.

با توجه به شرایط کنونی جامعه، اکثر کسب‌وکارها به سوی فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش آنلاین سوق یافته که در این بین کلاهبرداران سایبری با ترفندهای مختلف از کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. بعضی اوقات مشاهده می‌شود که کاربران فضای مجازی و شهروندان برای تهیه لوازم مورد نیاز خود با مراجعه به سایت‌های خرید و فروش، با سهل‌انگاری و زود اعتماد کردن، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های سوری با قیمت پایین و وسوسه‌انگیز در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند. شهروندان با اطمینان کردن به این گونه افراد در سایت‌های خرید و فروش و پس از واریز کردن وجه به حساب فرد آگهی‌دهنده، متوجه می‌شود علاوه براینکه هیچ کالایی برایشان ارسال نمی‌شود، بلکه فروشنده دیگر به تماس تلفنی یا پیام‌هایش پاسخ نمی‌دهد و یا کالای بی‌کیفیت را برای خریداران ارسال می‌کنند.

در حالی که یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان انتشار آگهی‌های جعلی تحت عنوان فروش کالا و اجناس ارزان‌قیمت در سایت‌های آگهی‌پذیر است، پلیس فتا هشدار می‌دهد به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورید، پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنید، حتما در خصوص صحت هویت فرد آگهی‌دهنده بررسی‌های لازم را صورت دهید و بعد از دریافت کالا و اطمینان از صحت و اصالت کالا اقدام به پرداخت وجه کنید.

راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری  هنگام خرید آنلاین کالا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =