کد خبر : 279978
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
-

آزمون سخت وزرا در انتخاب مدیران کارآمد

آزمون سخت وزرا در انتخاب مدیران کارآمد

همه دلدادگان به این کشور امام زمانی خواهان استقرار دولتی در تراز انقلاب اسلامی هستند که باید به انتخاب وزراء احترام گذارد و گلایه‌ها را به همدلی و همکاری تبدیل کرد.برای همه دلسوزان این کشور، مهم انتخاب افرادی شایسته و واجد شرائط برای جایگاه‌های مسئولیتی است.

به گزارش عصرقائم، از آنجا که عموم مردم به دولت آقای رئیسی برای جبران بخشی از فاجعه کارکرد دولت قبلی و به نظم و نسق آوردن امور کشور بویژه در دو بخش اقتصاد و فرهنگ، امید فراوان بسته و انتظار دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات‌شان مرتفع شود، حساسیت خاصی روی کارگزاران و مسئولان و مدیران این دوره بوجود آمده؛ چراکه مردم بخوبی می‌دانند که غیر از رئیس جمهور و وزراء شایسته که می‌خواهند مشکلات مردم رفع شود، مسئولان میانی و سطوح استانی و شهرستانی نیز در تامین نظر مسئولان رده بالای کشور نقش اساسی و تعیین کننده دارند.

دلسوزان نگران انتخاب مسئولان کارآمدند
در استان‌ها این استانداران و سپس مدیران کل و فرمانداران و در نهایت روسای ادارات دولتی در شهرستان‌ها هستند که با مردم ارتباط داشته و باید به آنها خدمات ارائه دهند و سطح و کیفیت فعالیت و برخورد این کارگزاران است که می‌تواند رضایت یا نارضایتی مردم را ایجاد کند و نوع نگاه مردم به دولت در گرو عملکرد این کارگزاران در سطوح مختلف به خصوص در سطح استان و شهرستان‌هاست.

بنابراین باید به مردم و فعالان اجتماعی و سیاسی حق داد که تلاش کنند تا افرادی شایسته و برازنده به مسئولیت‌ها گمارده شوند که وزراء نیز باید به این نکته راهبردی توجه ویژه کنند، اما این بدان معنا نیست که وزراء موظف باشند از افراد معرفی شده از سوی گروه‌های اجتماعی و یا سیاسی حتماً و قطعاً استفاده کنند.

نخبگان در معرفی نیروهای لایق و کارآمد موثرند
معرفی افراد شایسته به وزراء کار لازمی است از آن جهت که وزراء به اقبال استانی افراد معرفی شده وقوف یابند، اما تعداد افراد معرفی شده برای حتی یک جایگاه، کار را برای وزراء مربوطه بسیار دشوار می‌سازد تا بتوانند صرفنظر از اعمال معیارهای خود، اجماعی را بین جریان‌های معرفی کننده بوجود آورند؛ چراکه گاهی ایجاد تفاهم و اجماع بین این گروه‌ها امکان پذیر نیست و هر یک‌شان روی گزینه‌های خود تعصب داشته و کوتاه نمی‌آیند. از سوی دیگر، این حق وزراء است که برای پیشبرد وظائف سنگین خود به‌خصوص در این دوره بسیار حساس، از مدیرانی استفاده کنند که بتوانند پاسخگوی انتظارات وزیر و دولت در تحقق وعده‌های دولت باشند.

در این دو یا چند راه انتخاب، واقعاً باید کدام راه را وزراء بپیمایند تا بتوانند هم به وحدت آسیب نرسد و هم وظائف‌شان را بخوبی انجام دهند و در قبال دولت، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس پاسخگو باشند؟. در این ارتباط توجه به چند نکته، تا حدی مشکل‌گشا خواهد بود:

انگیزه‌ها و اقدام‌های آحادمان تا زمانی ارزش الهی دارند که با نیت کسب رضای خداوند انجام شوند. اگر تلاش‌ها برای تشکیل دولتی کارآمد و پاک دست و تحول‌آفرین با این هدف انجام شود که اهداف شهداء در استقرار دولت کریمه حاصل شود، واجد ارزش و تاثیر عملی خواهد بود در غیر این‌صورت، تمام تلاش‌ها فانی و ناماندگار خواهد شد.

در پی‌جویی امور توسط هر فرد فعال، وقتی اقدام برای خداوند صورت بپذیرد، تلقی تکلیف فارغ از نتیجه بر آن مترتب بوده و فاعل فعل، خود را مقید به تامین نظر خود نمی‌کند. همین‌که او به وظیفه خود آنگونه که خداوند بپسندد، راضی است و اگر حتی نظر او لحاظ نشود، دلگیر نشده و باز هم خود را در صحنه خدمت حاضر و فعال برای تعامل جهت خدمت به مردم و تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی می‌داند.

برای همه دلسوزان این کشور، مهم انتخاب افرادی شایسته و واجد شرائط برای جایگاه‌های مسئولیتی است. در این ارتباط، چه فردی که در جایگاه قرار می‌گیرد، از ناحیه ما معرفی شده باشد یا از طرف آن گروه و یا از سوی تیم شخص وزیر، چه تفاوتی می‌تواند داشته باشد؟. اگر همگان با نیت الهی این کار را انجام داده باشند، نباید انتخاب گزینه خودشان به عنوان بهترین انتخاب تلقی شود بگونه‌ای که اگر غیراز این اتفاق بیافتد، انگار معاذالله قرآن غلط شده باشد. باید همه به این نکته وحدت‌زا توجه کنیم.

منطق کار در این ارتباط ایجاب می‌کند که نظر نهایی برای انتخاب استاندارو مدیران کل به عهده وزراء مربوطه باشد و سپس برای انتخاب فرمانداران، نظر نهایی از آن استاندار و مدیران کل است و در این زمینه نباید کسی دلخور شود؛ آنچه که مهم است تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی می‌باشد. شرائط حساس کنونی به  هچ وجه ظرفیت مجادلات بیهوده و بی‌ثمر را ندارد. باید حتی‌المقدور از حاشیه‌سازی‌ها پرهیز کرد و بطور قطع آنانی که در تنور اختلاف به هر بهانه‌ای بدمند، آب به آسیاب دشمنان انقلاب و مردم می‌ریزند.

رسانه‌های زرد و وابسته به جریان غرب‌باور در اوج نارضایی از دولتی که توسط مردم به قدرت رسیده، از فردای انتخابات بنای تخریب و تضعیف دولت آقای رئیسی را گذاردند که سوابق این کارکرد غلط و مغرضانه موجود است. بخشی از فضای تشکیک و تردید علیه دولت جدید و بالابردن سطح انتظارات مردم از این دولت، همچنین اجبار وزراء به انتخاب استانداران و مدیران کل‌های پیشنهادی از سوی گروه‌های کثیری که در این ارتباط فعال شده بودند را این رسانه‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی دامن می‌زنند و طوری جلوه می‌دهند که اگر این اتفاق رخ ندهد، گویی دولتی در تراز دولت آقای روحانی شکل گرفته، آنچنانکه به صراحت گفته‌اند که قرار است دولت سوم روحانی شکل بگیرد!. بدین جهت، نیروهای جبهه انقلاب نباید فریب بخورند و در زمینی که این رسانه‌های زرد به نیابت از دشمنان انقلاب فراهم آورده‌اند، بازی کنند که واقعاً بازی خواهند خورد.

با تمکین در مقابل منطق و حق دادن به وزراء برای انتخاب استاندار و مدیران کل، اگر کل نگاه‌مان به انقلاب و کشور و مسئولیت‌ها مبتنی بر نگاه ایمانی و اهلبیتی باشد، باید راه همکاری صمیمانه و خالصانه برای حل مشکلات را با مسئولین پیشه سازیم تا کشور با کمترین حاشیه و اتلاف وقت، بسوی تعالی و ترفیع شتاب گیرد. باید باور کنیم که ایران امروز با خرابی‌های فاحش و گسترده تحویل این دولت شده و تا مشارکت و تعامل ملی پای کار نیاید، دولت با دهها برابر قدرت کنونی نیز از عهده این بحرانها بر نخواهد آمد. شرط فائق آمدن براین مشکلات و معضلات، اتحاد ملی و تحکیم پیوند دولت و ملت در مرحله عمل است که هر کسی در این ارتباط بکوشد، اجر جهاد در راه خدا را نصیب خواهد برد.

آزمون سخت وزرا در انتخاب مدیران کارآمد/مردم، مسئولانی پاک‌دست و تحول‌آفرین می‌خواهند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − چهار =