کد خبر : 279931
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
-

رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درمورد افغانستان و برجام

رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درمورد افغانستان و برجام

وزیران امور خارجه ایران و روسیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و درباره موضوعات مختلفی همچون برجام و آخرین تحولات افغانستان رایزنی کردند.

به گزارش عصرقائم،  در گفت‌وگوی تلفنی امروز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با وزیر امور خارجه کشورمان مسائل و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، دیدار مقامات دوکشور در حاشیه اجلاس شانگهای، تقویت همکاری ها در حوزه مهار کرونا، مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه، تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان، و موضوعات مرتبط با برجام مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حسین امیر عبداللهیان با اشاره به مساله کرونا، انتظار ایران در زمینه اختصاص حجم‌ بیشتر واکسن اسپوتنیک مطابق توافقات قبلی را مورد تاکید قرار داد و از اقدام طرف روس در زمینه رفع مشکلات مربوط به بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در روسیه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه را مطرح ساخت که لاوروف اظهار کرد در اسرع وقت پیگیری لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همچنین در خصوص تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان گفت‌وگو و بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر ملی با مشارکت همه گروه‌ها تاکید کردند.

در خصوص برجام‌ و مذاکرات وین نیز وزیر خارجه روسیه ضمن تبادل نظر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: روسیه همانند ایران هیچ‌گونه تغییری در برجام را نمی‌پذیرد و خواستار اجرای کامل توافق هسته‌ای است.

رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درمورد افغانستان و برجام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =