کد خبر : 279888
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
-

کویت درباره بحران افغانستان: مخالف تمامی اشکال خشونت و تروریسم هستیم

کویت درباره بحران افغانستان: مخالف تمامی اشکال خشونت و تروریسم هستیم

وزیر خارجه کویت در نشست وزارتی ویژه افغانستان ضمن تاکید بر موضعگیری اولیه و ثابت کشورش در مخالفت با تمامی اشکال خشونت و تروریسم، از جامعه جهانی خواست تلاش‌هایش برای نابودی قطعی خشونت و تروریسم را افزایش داده و تضمین دهد دوباره خاک افغانستان به پناهگاهی برای تروریسم و افراط‌گرایی تبدیل نمی‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در نشست وزارتی ویژه افغانستان اظهار کرد: کشور کویت و جامعه جهانی با نگرانی و توجه بالایی تحولات افغانستان را دنبال می‌کند، نهادهای بین‌المللی همانند شورای امنیت وابسته به سازمان ملل به سرعت نشست‌هایی را برگزار و بیانیه‌های مطبوعاتی را منتشر کرده و به عنوان بخشی از یک حرکت جهانی هماهنگ برای آرام کردن اوضاع در افغانستان قطعنامه‌هایی را در پیش گرفتند که از جمله آنها قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت است که همه را به برقراری صلحی همه جانبه و پایدار فرامی‌خواند.

وزیر خارجه کویت در ادامه گفت: بحران در افغانستان پیامدهای بزرگ و خسارات گسترده‌ای دارد که تنها به خسارات مالی و زیرساختی محدود نبوده بلکه شامل حال جان‌های مردم افغانستان و نیروهای ائتلاف نیز می‌شود، همچنین این بحران موجب آوارگی ده‌ها هزار افغان به دیگر کشورها و وخامت شرایط اقتصادی افغانستان و تاثیر شدید آن بر اوضاع معیشتی مردم آن شده است.

همچنین الصباح در این نشست تمامی اقداماتی را که دولت کویت به دستور نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور و بر اساس وظیفه انسانی خود برای تامین امنیت لازم برای انتقال شهروندان افغان و شهروندان دیگر کشورها انجام داده، شرح داد.

کویت از چهارم اوت ۲۰۲۱ و در طول هفته‌های گذشته در کنار آمریکا، ایتالیا و کانادا در راستای جابه‌جایی نزدیک به ۱۵ هزار تن از اتباع کشورهای مختلف از افغانستان به سایر کشورها و تضمین رسیدن آنها به مقصدهای نهایی‌شان تلاش کرده و نیازهای اولیه انسانی این گروه را که به شدت دچار مشکل شده بودند، تامین کرد.

وزیر خارجه کویت در ادامه بر اهمیت هماهنگی میان کشورها و طرف‌های مسؤول همچون سازمان ملل و آژانس‌های آن برای کاهش شدت این بحران، ارائه کمک‌های بشردوستانه، توسعه زیرساخت‌ها، حمایت از ملت افغانستان و تامین زندگی شرافتمندانه برای آنها در کنار حفظ حقوقشان تاکید کرد و بار دیگر از فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای تضمین ورود ایمن و بدون مانع آژانس‌ها و نهادهای حقوق بشری به افغانستان برای اجرای طرح‌ها و عملیات‌هایشان حمایت کرد.

الصباح در نشست وزارتی ویژه افغانستان که با دعوت آمریکا و آلمان و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ریاست هیئت کویت را بر عهده داشت. در این نشست مجازی درباره تحولات جاری در افغانستان گفت‌وگو شده و راهکارهای تقویت اقدام بین‌المللی مشترک برای حفظ امنیت و ثبات افغانستان و حفاظت از جان مردم آن بررسی شدند.

کویت درباره بحران افغانستان: مخالف تمامی اشکال خشونت و تروریسم هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =