کد خبر : 279822
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
-

تدوین نظام‌نامه HSEجهاد دانشگاهی

تدوین نظام‌نامه HSEجهاد دانشگاهی

سرپرست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین نظام نامه بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) جهاد دانشگاهی با همکاری متخصصان و اساتید مجرب کشور خبر داد.

به گزارش عصرقائم، حمید حمزه زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پروژه تدوین نظام‌نامه “بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE)” جهاد دانشگاهی کشور از طرف دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی به این واحد واگذار شده است، تأکید کرد: تمام تلاش و ظرفیت‌های موجود را بسیج می‌کنیم تا سندی جامع و شایسته تدوین نماییم و در این مسیر از حضور فعال اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگروه تخصصی بهره‌مند خواهیم بود.

وی در ادامه به فعالیت‌های شاخص صورت پذیرفته در مرکز HSE این واحد جهاد دانشگاهی بویژه در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: با حضور جوانان و نخبگان علمی این حوزه در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در آینده خبرهای مهمی از فعالیتهای شاخص این واحد در حوزه مذکور در سطح ملی، منتشر خواهد شد.

داوود پیرانی، مسئول مرکز HSE جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی نیز هدف نهایی در نظام مدیریت HSE  را صیانت از کارکنان و عموم جامعه، حفاظت از محیط زیست و پاسداری از دارایی‌ها و اعتبار سازمان عنوان کرد و افزود: ما خود را در قبال سلامت نیروی انسانی این نهاد مقدس و مولود انقلاب مسئول می‌دانیم و امیدواریم در فازهای بعدی این پروژه، شاهد استقرار و عملیاتی شدن سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) در کلیه واحد های تابعه جهاد دانشگاهی در کشور باشیم.

ایجاد محیط‌های کاری ایمن، امن و سالم، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کنترل مواجهه کارکنان با عوامل زیان‌آور شغلی، اجرای کارآمد و اثربخش مطالعات شناسایی خطرات، ارزیابی ریسک‌ها و مدیریت آنها، تبیین مسئولیت‌ها و اختیارات اجرایی و متعادل‌سازی منابع، اعم از شامل نیروی انسانی، تجهیزات و فعالیت‌های علمی، از اهداف عمده پیاده سازی نظام  مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) در جهاد دانشگاهی است.

پروژه ارزیابی HSE مشاغل خانگی

سرپرست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین از اجرای پروژه ارزیابی HSE مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی خبر داد. حمزه زاده با ابراز خرسندی از همکاری با جهاددانشگاهی علامه طباطبایی گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای چالاک و با ظرفیت، برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین و هم‌افزایی واحدها در راستای رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی است. این پروژه یک نوآوری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است و الگوی اجراشده در این پروژه ، یک افتخار برای مجموعه جهاد دانشگاهی خواهد بود.

مسئول مرکز بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان اهمیت توسعه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت این مشاغل و ضرورت پرداختن مسائل ایمنی و سلامت در مشاغل خانگی بسیار مهم است.

پیرانی با بیان اینکه یکی از عناصر مهم سیستم‌های مدیریت ایمنی، شناسایی خطرات، ارزیابی ریسک و در نهایت کنترل آن‌ها است؛ ادامه داد: ارزیابی ریسک، یک روش منطقی برای بررسی خطا است که به شناسایی خطرات و پیامدهای آن بر روی سیستم می‌پردازد و به تعیین اندازه کمی و کیفی خطر و پیامد آن اشاره می‌کند که در این پروژه با تکنیک‌های استاندارد این ارزیابی صورت گرفت و پیشنهادهای لازم و راهکارهای اجرایی برای ارتقای کمی و کیفی مشاغل و سلامت نیروی انسانی در این فضای کسب ارائه شد.

مسئول مرکز بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام آمادگی این واحد در انجام ارزیابی HSE طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از همکاری واحد جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی تشکر و قدردانی کرد و توسعه این همکاری‌ها را در جهاد دانشگاهی امری فرخنده دانست.

تدوین نظام‌نامه HSEجهاد دانشگاهی/پروژه ارزیابی بهداشت،ایمنی و محیط‌زیست مشاغل خانگی اجرا می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =