کد خبر : 279716
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

چین کشتی جنگی آمریکایی را به نفوذ به آبهای سرزمینی خود متهم کرد

چین کشتی جنگی آمریکایی را به نفوذ به آبهای سرزمینی خود متهم کرد

چین امروز (چهارشنبه۹ اعلام کرد یک ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک هدایت شونده به آبهایش در دریای چین جنوبی “تجاوز کرده است”.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع چین اعلام کرد، ناوشکن آمریکایی USS Benfold “به آبهای ارضی چین در نزدیکی جزایر نانشا در دریای چین جنوبی تجاوز کرد”.

در بیانیه این وزارتخانه تصریح شد، نیروهای دریایی و هوایی واحد فرماندهی حوزه جنوبی در ارتش آزادیبخش خلق چین “پروسه جامع ردگیری و رصد و هشدار به ناوشکن آمریکایی را اجرا کرد”.

تیان جونلی، سخنگوی ارتش چین همچنین در بیانیه جداگانه ای گفت که این اقدام “منجر به نقض جدی حاکمیت و امنیت چین شده” و یک نمونه قاطع دیگر در اثبات هژمونی دریایی آن و نظامی سازی دریای چین جنوبی است.

او آمریکا را یک “خطر امنیتی تمام عیار” در دریای چین جنوبی و “بزرگترین از بین برنده” صلح و ثبات در این منطقه خواند. در بیانیه مذکور عنوان شد که چین دارای “حاکمیت بی چون و چرا” بر جزایر در دریای چین جنوبی و آبهای مجاور آن است.

این بیانیه تصریح کرد: سربازان حوزه جنوبی ارتش آزادیبخش خلق چین سطح بالای هوشیاری را به صورت تمام وقت حفظ می کنند و قاطعانه از حاکمیت و امنیت ملی و همچنین صلح و ثبات در دریای چین جنوبی حراست می کنند.

یک اندیشکده به نام ابتکار عمل تحقیقات دریای چین جنوبی واقع در پکن تصاویری از ناوشکن USS Benfold منتشر و تحرکات آن را در این دریا فاش کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 13 =