کد خبر : 279717
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
-

اروپا از اجرای کامل برجام حمایت می‌کند

اروپا از اجرای کامل برجام حمایت می‌کند

رئیس شورای اروپا با اعلام اینکه گفت وگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران داشته است، تاکید کرد که اتحادیه اروپا به همکاری خود با تمام طرف های برجام و آمریکا برای اطمینان از اجرای کامل این توافق ادامه خواهد داد.

به گزارش عصرقائم، شارل میشل رئیس شورای اروپا با انتشار یک رشته توئیت از گفت وگوی خود با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران خبر داد.

وی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: با رئیس جمهوری ایران درباره تحولات افغانستان و اهمیت از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات برای بازگرداندن برجام به مسیر خود رایزنی کردیم.

این مقام اتحادیه اروپا افزود: ایران و اتحادیه اروپا برای همکاری با یکدیگر درخصوص مسائل منطقه ای و جهانی، شامل افغانستان دارای منافع مشترک هستند.

وی در پیامی دیگر تصریح کرد: جامعه بین‌المللی نباید از هیچ تلاشی برای رسیدگی به بحران‌های انسانی کوتاهی کند. ایران به عنوان کشور همسایه نقش تاریخی و مهمی در میزبانی افغان‌ها ایفا کرده است.

شارل میشل همچنین در یک پیام دیگر خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا درخصوص برجام به همکاری خود با تمام طرف های و ایالات متحده برای اطمینان از اجرای کامل این توافق ادامه خواهد داد. بیایید از این فرصت دیپلماتیک برای امنیت بیشتر منطقه‌ای استفاده کنیم.

اروپا از اجرای کامل برجام حمایت می‌کند/ ایران و اروپا در مساله افغانستان منافع مشترک دارند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + نوزده =