کد خبر : 279726
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

خسروی وفا: عملکرد کاروان «سردار دل‌ها» در پارالمپیک عالی بود

خسروی وفا: عملکرد کاروان «سردار دل‌ها» در پارالمپیک عالی بود

رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه سیاست کیفی گرایی به خوبی جواب داد، گفت: بهترین نتیجه تاریخ را در پارالمپیک کسب کردیم.

به گزارش عصرقائم، آخرین گروه از کاروان ورزشی پارالمپیک ایران تحت عنوان سردار دل‌ها در رشته‌های والیبال نشسته، پاراکانو، پارادوومیدانی، پاراتکواندو و پاراتیراندازی با استقبال مسئولین به کشور بازگشت.

در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، جمشید تقی زاده معاون وزیر، محمود خسروی وفا رئیس‌کمیته ملی المپیک، خزعلی معاون رئیس‌جمهور، محمدشروین اسبقیان و مسئولین فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک، برخی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی همچون غلامرضا شعبانی بهار، محمد پولادگر و… نیز حضور داشتند.

ارزیابی خسروی وفا از عملکرد کاروان سردار دل‌ها
محمود خسروی وفا رئیس‌کمیته پارالمپیک در بازگشت کاروان سردار دل‌ها به ایران در ارزیابی از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار داشت: عملکرد کاروان در مجموع بالاتر از آن چیزی بود که ما پیش‌بینی کرده بودیم و این نشان داد که سیاست کیفی گرایی به خوبی جواب داد. البته ظرفیت ورزش کشور ما بالاتر از اینهاست و ما می‌توانستیم به نتایج بهتر نیز دست پیدا کنیم. تلاش بر این است که در آینده با همین نگاه کیفی گرایی کارها را پیش ببریم تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
خسروی وفا خاطرنشان کرد: لیست تمام نفرات اعزامی با مسئولیت‌هایی که داشتند قبل از اعزام به توکیو به کمیسیون فرهنگی و نهادهای نظارتی ارسال شد تا در این زمینه شفاف ‌سازی لازم را داشته باشیم.
رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک در ادامه صحبت‌هایش با خبرگزاری ایسنا یادآور شد: با توجه به اینکه نام کاروان سردار دل‌ها نامگذاری شده بود، این مسئله راهگشای کارهای ما بود و ورزشکاران توانستند به مدال‌های خوبی دست پیدا کنند. همچنین حضور مادر شهید بابایی که به عنوان یک نیروی فرهنگی در کاروان فعالیت خود را انجام می‌داد با روحیه دادن به ورزشکاران در افزایش ظرفیت مدال آوری آنها بسیار موثر بود.

وی ضمن تشکر از ورزشکاران نابینا و کم بینا و عملکرد موفق آنها در این دوره از بازی‌ها افزود: باورش سخت بود اما ورزشکاران نابینا و کم بینا در این دوره عملکرد بسیار خوبی داشتند و مظلومی رئیس‌فدراسیون نابینایان و کم بینایان ثابت کرد که باید به این فدراسیون اعتماد بیشتری داشته باشیم.
خسروی وفا اظهار کرد: در این دوره بهترین نتیجه را در طول تاریخ بازی‌های پارالمپیک کسب کردیم و شرایط به گونه‌ای بود که در جاهایی که پیش‌بینی نقره داشتیم به مدال طلا تبدیل شد و تنها یک برنز در این دوره از بازی‌های برای کاروان کسب شد که واقعا نتایج راضی‌کننده بود. اینکه بتوانیم در سه دوره پارالمپیک پی‌در‌پی مدال‌های خود را نسبت به سایر کشورها تثبیت نگهداریم موفقیت بزرگی است و این نشان می‌دهد که سیاست کیفی گرایی در این دوره از بازی‌ها به خوبی جواب داد.

در سخت‌ترین شرایط، بهترین نتایج به‌دست آمد
محمد شروین اسبقیان رئیس‌فدراسیون جانبازان و معلولان هم در ارزیابی اش از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که کاروان ایران با ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز به کشور بازگشت که دستاورد معلولان در این دوره از بازی‌ها کسب
۱۴ مدال بود.این دوره از بازی‌ها حمایت‌های خوبی از سوی کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان داشتیم و توانستیم در طول ادوار بازی‌های پارالمپیک به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم.
اسبقیان خاطرنشان کرد: این نتایج در شرایطی کسب شد که ورزشکاران ما در سخت‌ترین شرایط و با وضعیت کرونایی خود را برای بازی‌های پارالمپیک توکیو آماده کرده‌اند امیدوارم که در ادامه راه نیز این نتایج تداوم داشته باشد.در تلاش هستیم هر چه سریعتر اردوهای خود را در بخش جوانان برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین آماده کنیم تا تیم خوبی را راهی مسابقات کنیم. البته دوومیدانی و بوچیا اردوهای خود را آغاز کرده‌اند و سایر اردوها نیز برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی جوانان به زودی آغاز خواهد شد.
وی همچنین درباره عملکرد تیم وزنه برداری در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: پیش‌بینی ما کسب دو مدال طلا توسط وزنه برداران در توکیو بود که متاسفانه رخ نداد. البته من می‌دانم که ورزشکاران ما تلاش خود را انجام داده‌اند. قطعا بعد از بازگشت به کاروان جلسات بررسی و تجزیه و تحلیل عملکرد ورزشکاران برگزار خواهد شد تا در آینده بتوانیم با این بررسی‌ها، نتایج بهتری در مسابقات پیش رو داشته باشیم.
وی در پایان گفت: در طول بازی‌های پارالمپیک کسب ۲۴ مدال توسط ورزشکاران معلول و نابینا و کم بینا بی‌سابقه بود و ما باید سعی کنیم در آینده این نتایج دوباره تکرار شود.

اسامی مدال آوران ایران در پارالمپیک توکیو
۲۴ مدال ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط ورزشکارانی به‌دست آمد که اسامی آنها در ادامه می‌آید:
مدال طلا:۱- روح الله رستمی- پاراوزنه برداری،
۲- وحید نوری – جودو،۳- محمدرضا خیرالله زاده – جودو،
۴- امیر خسروانی- پرش طول،۵- مهدی اولاد- پرتاب وزنه،
۶-‌هاشمیه متقیان- پرتاب نیزه،۷- ساره جوانمردی- تیراندازی با تپانچه،۸- سعید افروز- پرتاب نیزه،۹- زهرا نعمتی- تیروکمان- ریکرو انفرادی،۱۰- حامد امیری- دوومیدانی- پرتاب نیزه‌، ۱۱- تیم ملی والیبال نشسته و ۱۲- اصغر عزیزی اقدم- پاراتکواندو
مدال نقره:۱- امان الله پاپی- پرتاب نیزه،۲- امیر جعفری- پاراوزنه برداری،۳- علیرضا مختاری- دوومیدانی- پرتاب وزنه،۴- حامد صلحی پور-پاراوزنه برداری،۵- منصور پورمیرزایی- پاراوزنه برداری،۶- رمضان بیابانی- تیروکمان – کامپوند،۷- مهدی اولاد- دوومیدانی- پرتاب دیسک،
۸- علی پیروج- دوومیدانی- پرتاب نیزه،۹- مهدی پوررهنما – پاراتکواندو،۱۰- صادق بیت سیاح- دوومیدانی- پرتاب نیزه و ۱۱- سجاد محمدیان- دوومیدانی- پرتاب وزنه.
مدال برنز:۱- سامان رضی- وزنه برداری.

خسروی وفا: عملکرد کاروان «سردار دل‌ها» در پارالمپیک عالی بود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =