کد خبر : 279638
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
-

خودباختگی و فرار رو به جلوی مدعیان اصلاحات درباره واکسیناسیون

خودباختگی و فرار رو به جلوی مدعیان اصلاحات درباره واکسیناسیون

روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «استقلال‌طلبی؛راه یا چاه؟» به مسئله کرونا و واکسن پرداخت و نوشت: از روزی‌که زمزمه‌های تولید واکسن توسط شرکت‌های مختلف شنیده شد مثل خیلی از موارد دیگر دعوای حیدری و نعمتی در ایران به‌گوش رسید، یکی سنگ غرب به سینه زد و دیگری شرق…. درحالی‌که ما اینجا داشتیم دائم بر سر مال می‌زدیم آنها واکسن ساختند، تزریق و صادر کردند، توانستند بخشی عمده‌ای از مرگ‌ومیرها را کاهش دهند و تا حدود زیادی به زندگی پیشاکرونایی برگردند اما ما هنوز داریم دعوا می‌کنیم.

به گزارش عصرقائم، در این مطلب آمده است: حقیقت آن‌که کشورهای دیگر درخصوص واکسن کرونا یا حتی بسیاری از موارد دیگر، مانند ما فکر نکردند، شاید ما استقلال آنها را به‌سخره بگیریم و بگوییم آنها همان غلامان حلقه به‌گوش هستند اما این ایده حاصل نگاه ما به امر استقلال است.

همدلی نوشت: «ما گمان می‌کردیم تا شهریور ماه ۵۰میلیون واکسن کرونای داخلی تولید می‌کنیم. چنین سطح وسیعی از استقلال‌طلبی در امر بهداشت سبب شد نه‌تنها واکسن تولید داخل به مرز ۵۰میلیون نزدیک نشود، بلکه میلیون‌ها دُز از آن هم فاصله داشته باشد، همچنین اقدامات برای وارد کردن واکسن کرونا به‌تاخیر افتاد، اما نتیجه چه شد؟ نتیجه این‌که انسان‌های بیش‌تری فوت کردند. آیا این نتایج، حاصل تعریف اشتباه ما از استقلال‌طلبی نبود؟»
خودباختگی غرب و زیر سؤال بردن استقلال‌طلبی در جمهوری اسلامی در حالی است که اولاً) ایران جزو معدود تولیدکنندگان واکسن در جهان است و ثانیاً) تاخیر در واکسیناسیون به دلیل سیاسی کاری همین مدعیان اصلاحات بود آنجا که در نامه‌ای به رئیس‌جمهور علیه واکسن روسی و چینی فضا‌سازی کردند و باعث تاخیر در ایمن ‌سازی همگانی شدند.هر وعده اقتصادی منهای لغو تحریم، تحقق یافتنی نیست!
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«دولت هرگونه وعده اقتصادی منهای لغو تحریم بدهد آن وعده تحقق یافتنی نخواهد بود. از ساخت مسکن گرفته تا راه‌اندازی کارخانه‌ها و… منوط به لغو تحریم‌هاست و این مسئله کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است».
این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«باید راهی برویم که در گذشته رفتیم و همان را ادامه دهیم نه اینکه مسئولان تازه روی کار آمده بخواهند راه جدیدی باز کنند و فکر کنند با فشار بیش‌تر می‌توانند، موفق شوند. اگر بخواهد این حرف‌های رادیکالانه در رویکرد دستگاه سیاست خارجی کشور باشد مذاکره و تبعا برجامی در کار نخواهد بود. باید با دنیا نشست و مذاکره کرد و با کشورهایی که با ایران رابطه خصمانه ندارند تبادل نظر کرد و برجام را ادامه داد نه اینکه دوباره این توافقی که بسیار برای آن زحمت کشیده شده را کنار بگذارند و به دنبال راه‌حل دیگری بروند».
ادعای این روزنامه زنجیره‌ای در گره زدن همه امور به تحریم‌ها در حالی است که حوزه‌هایی از قبیل مسکن به هیچ عنوان به تحریم‌ها ارتباطی ندارد. به عقیده کارشناسان، زمین، مصالح، دانش مهندسی و نیروی کار همگی مسائل داخلی است و هدایت نقدینگی، کاهش تورم و حل مشکل اشتغال، از نتایج مهم رونق بازار مسکن است.
یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی و شرطی ‌سازی اقتصاد بود. حالا مدعیان اصلاحات اصرار دارند که این رویکرد خسارت بار در دولت سیزدهم استمرار یابد.

خیال‌پردازی‌های ارگان حزب کارگزاران درباره برادران لاریجانی
روزنامه سازندگی در گزارش تیتر ۱ خود با عنوان «طلوع و غروب شیخ» به کناره‌گیری آیت‌الله آملی لاریجانی از شورای نگهبان پرداخت.
سازندگی در این گزارش سعی کرده است دلخوری و ناراحتی علی لاریجانی و صادق آملی لاریجانی از نظام را القا و آن را برجسته کند و بگوید که اختلاف‌نظر و تشتت آرا در رئوس نظام باعث کناره‌گیری رئیس‌اسبق قوه قضائیه شده است.
نکته جالب ماجرا این است که نویسنده در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «عدم حضور دو برادر (علی و صادق لاریجانی) در مراسم تنفیذ و پس از آن در مراسم تحلیف نشان داد که دلخوری‌ها همچنان پابرجاست. نه علی لاریجانی به این مراسم رفت و نه آملی که رئیس‌مجمع تشخیص و عضو فقهای شورای نگهبان بود حاضر شد در آن جلسات حاضر شود.»
این ادعا در حالی است که علی و صادق آملی لاریجانی هر دو در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران حضور داشته‌اند و ادعای روزنامه سازندگی اگر که شیطنت و عمدی نبوده از منظر خوش‌بینانه حاکی از بی‌دقتی نویسنده آن مطلب است.نکته قابل آن آنکه بی‌دقتی مزبور عیار خوبی برای اهمیت و عمق این تحلیل روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی است.

اضافه کاری کارچاق‌کن‌های مدعی اصلاح‌طلبی برای آمریکا در بازنشستگی!
روزنامه ایران دیروز طی گفت‌وگویی آورده است: «الان برجام با تحولاتی که پشت سر گذاشته، خواسته یا ناخواسته با مسئله منطقه و ثبات منطقه‌ای و نظم منطقه‌ای بعد از کاهش حضور آمریکا گره خورده است و از این رو ایران برای اجرای برجام و رسیدن به یک راه‌حل بهینه و مطلوب باید صورت مسئله را این طور طرح کند که در کنار برجام چگونه می‌تواند درباره منطقه راه‌حل ارائه دهد. اگر ایران در این مورد فرمول قانع‌کننده و روشنی نداشته باشد آمریکایی‌ها انگیزه زیادی برای احیای برجام نخواهند داشت و حتی اگر برجام احیا شود باز مانند گذشته شکننده خواهد بود و با توجه به اینکه ترامپ هم به احتمال خیلی زیاد در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌شود و با شرایط امروز برای برنده شدن شانس زیادی دارد در آن صورت ممکن است اتفاقات قبلی به شکل دیگری ادامه پیدا کند اما اگر ایران بتواند در کنار برجام فرمولی هم برای حل مسائل منطقه بعد از خروج آمریکا ارائه دهد در آن صورت می‌توان گفت شانس توافق بیش‌تر خواهد شد.»
کارچاق‌کنی مدعیان اصلاحات ـ اعتدال برای آمریکا و بدهکار نشان دادن ایران در حالی است که مقامات آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که زمانی به برجام بازمی‌گردند که ایران بر سر توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود توافق کند و از آنها دست بردارد. طیف مأموریت دار که راه زیاده‌خواهی، گستاخی و طلبکاری را برای آمریکا هموار و با دروغ رفع تحریم و بازگشت آمریکا به برجام، معامله امنیت و اقتدار ایران را تئوریزه می‌کند، همزمان با موفقیت ایران در اخراج آمریکا از منطقه نیز عصا زیربغل رژیم جنایتکار محبوب خود می‌گذارد و جبهه خودی را تخطئه می‌کند. جولان این تحریف‌گران واقعیت و سربازان جنگ رسانه‌ای حریف، مستلزم پیگرد و برخورد امنیتی و قضایی است. آنها باید بدانند که قدرت موشکی و نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران ثمره تلاش خستگی ناپذیر مجاهدان فی سبیل الله است و ملک طلق ورشکستگان مدعی اصلاحات نیست که درباره معامله آنها گزافه‌گویی کنند.

اصلاح‌طلبان و به یادآوری یک نهی!
روزنامه شرق در شماره دیروز خود ناگهان به یاد «یک نهی» افتاده است. مراد از «نهی» اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب است. در ابتدای گزارش این روزنامه اصلاح‌طلب آمده است: «یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید واردشدن در اینکه مدیرکل فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلا فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک‌وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم اما به‌طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد‌شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفت‌وگو‌کردن و توافق‌کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود… یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اولی که وارد مجلس می‌شود، نقشه‌ رسیدن به فلان پستِ مثلا اجرائی را در سر خودش بپروراند که وزیر بشود، مدیر بشود، فلان بشود. نه، این وظیفه نمایندگی بسیار مهم است. اگر انسان برای خدا کار بکند و درست کار بکند، از وظایف اجرائی اهمیتش بیش‌تر است یا لااقل در مواردی به قدر آنها اهمیت دارد. این‌جور نباشد که ما تا وارد مجلس شدیم، به فکر بیفتیم که خب حالا چه کار کنیم که مثلا در مرحله‌ بعد یا در فلان دولت به فلان پست [برسیم]؛ اینها آسیب‌هاست…»
در ادامه شرق افزوده است: «این سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ ششم خرداد سال جاری یعنی کم‌تر از یک ‌ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهاست که در دیدار تصویری با رئیس‌و نمایندگان مجلس مطرح کردند. متعاقب این نهی صریح همه انتظار داشتند که در وهله نخست سید‌ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیده، وزرای خود را از میان نمایندگان انتخاب نکند و از دیگر‌سو نمایندگان مجلس هم خود را متعهد به حضور در مجلس و پایبند به رأیی که از مردم گرفته‌اند، بدانند…»
در این باره باید به نکاتی اشاره کرد. نخست آنکه آنچه رهبرفرزانه انقلاب به درستی از آن نهی می‌کنند ورود افراد به مجلس و متعاقب آن زد و بند کردن برای رسیدن به یک پست دولتی است. معظم‌له در همین جملاتی که شرق هم در گزارشش آنها را آورده تاکید می‌کنند:
«…وارد‌شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفت‌وگو‌کردن و توافق‌کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود… یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اولی که وارد مجلس می‌شود، نقشه‌ رسیدن به فلان پستِ مثلا اجرائی را در سر خودش بپروراند که وزیر بشود، مدیر بشود، فلان بشود….»
نکته دوم این است که دولتی جدید تشکیل شده و رئیس‌دولت با توجه به دیدگاه‌های دولتش و افراد نزدیک به این دیدگاه‌ها گاهی لاجرم می‌بیند که آن فرد در کسوت نمایندگی است و قطعا حضور این فرد در قامت نمایندگی بیش‌تر می‌تواند به نفع مردم باشد لذا دولت سیزدهم بر این لحاظ دید به تخصص کسانی مانند خاندوزی که فردی زبده در اقتصاد است و ساداتی نژاد که فردی متخصص در امور کشاورزی است نیاز دارد.
نکته سوم اینکه این افراد برای رسیدن به پست وزارت زد و‌بندی نکرده‌اند بلکه از سوی دولت دعوت به کار شده‌اند و دقیقا رهبری از این کار منع می‌کنند که به قصد وزارتخانه یا پست دولتی نماینده کارهایی نکند که به ضرر منافع مردم باشد.
نکته آخر اینکه دقیقا این کاری را که روزنامه اصلاح‌طلب از آن نوشته کاری است که نماینده‌های فراکسیون امید در دوره قبل مجلس انجام دادند و کیهان در گزارشی با عنوان «فصل کوچ وکیل‌الدوله‌ها از خانه ملت به خانه دولت».

خودباختگی و فرار رو به جلوی مدعیان اصلاحات درباره واکسیناسیون

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 17 =