کد خبر : 279690
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

نحوه ایجاد فیلم کوتاه با استفاده از تلفن هوشمند

نحوه ایجاد فیلم کوتاه با استفاده از تلفن هوشمند

امروزه تلفن همراه فقط برای تماس گرفتن نیست و هر کاری از آن بر می آید.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام یریال، تهیه فیلمی با کیفیت در حد جشنواره های بین المللی فقط با استفاده از تلفن همراه دیگر از رویا به واقعیت تبدیل شده است.
در اینجا برخی اصول برای کمک به شما در فیلمبرداری فیلم با کیفیت بالا با تلفن هوشمند به طور کامل، از ایده گرفته تا تجهیزات صوتی و تصویری مورد نیاز، آورده شده است:

۱.یک تلفن هوشمند با دوربین بهتر تهیه کنید. قبل از شروع، به یک دوربین با وضوح بالا و با کیفیت HD نیاز دارید.

۲.یک تیم جمع کنید. پروژه فیلم خود را به دوستان خود بگویید. افرادی را جذب کنید که فکر می کنید کمک خوبی خواهند بود

۳.بحث و گفتگو کنید. اجازه دهید هر کس ایده های خلاقانه خود را در مورد پروژه شما ارائه دهد.اطمینان حاصل کنید که همه فرصتی برای به اشتراک گذاشتن ایده هایشان دارند.

۴.خط داستانی و ژانر احتمالی پروژه مانند اکشن، کمدی، ترسناک و غیره را تعیین کنید.

۵.به یاد داشته باشید که برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه داشته باشید. آنچه نیاز به برنامه دارد خط داستانی (طرح)، اجرای بازیگر، دیالوگ و حرکت، موقعیت فیلم و دوربین است.

۶.مکانی برای فیلمبرداری پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که محل فیلم از هرگونه اختلال در امان است. قبل از تهیه فیلم از صاحب محل یا زمینها اجازه بگیرید. مطمئن شوید مکانی که انتخاب می کنید عاری از سر و صدا باشد.

۷.اطمینان حاصل کنید که تجهیزات صوتی با کیفیتی دارید. مخاطبان، تصویر بد با صدای عالی را راحت تر از تصویر خوب با صدای وحشتناک تماشا می کنند. در واقع، برای بسیاری از افراد، صدای بد می تواند  حس و حال فیلم و همزاد پنداری را از بین ببرد و مخاطب را از داستان شما دور کند. اگرچه تلفن های هوشمند از میکروفون های خوبی برخوردار نیستند، اما راه حل های زیادی وجود دارد. برای مثال می توانید از میکروفون های موبایل کمپانی استرالیایی RØDE مانند VideoMic ME استفاده کنید. البته برای کیفیت مطلق بهتر صدا، سرمایه گذاری روی یک دستگاه ضبط صدای جداگانه، میکروفون شاتگان بزرگتر و یک رکودر صدای حرفه ای را در نظر بگیرید.

۸.تجهیزات ویدئویی مناسبی تهیه کنید. فقط به این دلیل که از طریق تلفن هوشمند فیلم می گیرید، به این معنی نیست که نمی توانید از تجهیزات مناسب دوربین و تعدادی لوازم جانبی بهره ببرید. به عنوان مثال گرفتن یک پایه کاملاً ضروری است.

پیشنهاد دیگر خرید کیت لنز برای گوشی شما است. فراموش نکنید که فضای ذخیره سازی خود را بررسی کنید. اگر تلفن هوشمند شما با کارت های micro SD سازگار نیست، ممکن است فضای کافی برای چندین صحنه در موبایل نداشته باشید. از تلفنی استفاده کنید که می تواند از micro SD های بزرگتر استفاده کند.

۹.شروع به فیلمبرداری کنید! در این مرحله ، ضبط فیلم را شروع کنید و مطمئن شوید که در صورت مشاهده هرگونه اختلال یا اشتباه آن را قطع کرده و دوباره امتحان کنید.

۱۰.گرفتن و ضبط فیلم با موبایل در ابتدا دشوار است ، اما با تمرین آسان تر می شود. مطمئن شوید تلفن شما در موقعیت و زاویه مناسبی قرار دارد. همیشه موقعیت دیگری از دوربین خود را امتحان کنید و یک صحنه را از چند زاویه فیلمبرداری کنید..

۱۱.پس از اتمام کار، فیلم را دوباره پخش کنید. مطمئن شوید که همه چیز همانطور که شما در نظر داشتید به دست آمده است. در صورت مشاهده هرگونه اشتباه ، دوباره آن صحنه خاص را فیلمبرداری کنید. لازم نیست کل فیلم را از نو شروع کنید، زیرا بعداً می توانید فیلم ها و صحنه های مختلف را با هم ویرایش کنید.

۱۲.ویرایش را شروع کنید. اپلیکیشن های زیادی برای ویرابش فیلم وجود دارند که به صورت رایگان در Google Play  در دسترسند. از اپلیکیشن برای کوتاه کردن فیلم خود و ادغام صحنه های مختلف استفاده کنید.

۱۳.جلوه های ویژ اضافه کنید. اگر می خواهید هرگونه انفجار یا جلوه های ویژه بگذارید، می توانید اپلیکیشن FX action movie application را دانلود کرده و افکت های هالیوودی به فیلم خود اضافه کنید.

۱۴.تسلیم نشوید! ساختن فیلم آسان نیست و بسته به مقیاس، ممکن است چند روز یا بیش از یک ماه برای تکمیل پروژه نیاز داشته باشید. دست از تلاش برندارید و مطمئن باشید که کوشش شما به زودی به ثمر خواهد رسید.

میکروفون های مناسب تلفن هوشمند را می توانید به صورت اورجینال و با گارانتی معتبر از فروشگاه اینترنتی یریآل تهیه نمایید.

نحوه ایجاد فیلم کوتاه با استفاده از تلفن هوشمند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − دو =