کد خبر : 279654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
-

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۶ شهریور

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۶ شهریور

ارائه گزارش سردار قاآنی درباره تحولات افغانستان به نمایندگان/ طرح تقاضای رفراندوم برای حذف یارانه های پنهان و آشکار در مجلس/ اعلام وصول طرح تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه و… از جمله مهمترین اخبار امروز(سه شنبه) شانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش عصرقائم، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز اعلام کرد که نمایندگان در نشست غیرعلنی  مجلس از ساعت ۸ صبح با حضور سردار قاآنی به بررسی مسائل منطقه‌ای و مسائل مربوط به افغانستان پرداختند.

همچنین فداحسین مالکی عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی  با اشاره به اینکه سرداز قاآنی در جلسه غیرعلنی، گزارش کاملی در خصوص آخرین وضعیت و تحولات افغانستان به نمایندگان مجلس ارائه کرد، افزود: در این گزارش به وضعیت کنونی افغانستان و حضور طالبان و اتفاقات اخیر نیز اشاره شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم درباره مذاکرات نشست غیرعلنی توضیح داد که با توجه به تحولاتی که در افغانستان می‌گذرد و مسائلی که رخ داد به خصوص خروج آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال از این کشور  و تاثیر تحولات این حوزه و روابط با ایران این جلسه برگزار شد. سردار قاآنی مطالب دقیق و مستند و تحلیل خوبی را ارائه دادند. تعدادی از نمایندگان نیز دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را نیز مطرح کردند.

سید نظام‌الدین موسوی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل بر تحولات افغانستان دارد و در جهت تامین منافع مردم افغانستان و ایران تلاش می‌کند، تاکید کرد: در همین جهت جمهوری اسلامی ایران با گروهی که اکنون در افغانستان غلبه پیدا کرده، در تماس است.

ناطقین مجلس

نماینده بناب خواستار مشخص شدن مسئول احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم شد

مولوی: تورم تقنینی و رکود نظارت از آسیب‌های مجلس است

تاکید نماینده آستانه اشرفیه بر اجرای اصل ۴۴ توسط دولت

آریان پور: وزرا مردم مناطق محروم را فراموش نکنند

وحیدی: وزیر ورزش به مافیای ورزش پایان دهد

***

در جریان جلسه علنی، عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس پیام تسلیت فراکسیون روحانیت مجلس در پی درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را قرائت کرد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها هم از طرح تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: با توجه به رقم بسیار بالای یارانه نقدی که در سال پرداخت می‌شود، بنده بر اساس اصل ۵۹ قانون اساسی و ماده ۳۶ قانون همه‌پرسی، تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم به مردم را تهیه کردم.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

پژمانفر: بسیاری از مواد دارویی در گمرکات در حال فاسد شدن هستند

تقدیر یک نماینده مجلس از وزیر اقتصاد برای کاهش قیمت سیمان

انتقاد دلخوش از عدم همکاری در تبدیل پمپاژهای دیزلی کشاورزان به برقی

سرمدی: پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت شود

محمودزاده: واکسیناسیون عمومی باید با سرعت دنبال شود

قاسمی پور: فوق العاده ویژه فرهنگیان پرداخت شود

منتظری: وزیر صمت برای کنترل قیمت لبنیات تدبیری اتخاذ کند

خاتمی: شبکه ای در صداوسیما درباره کرونا راه اندازی شود

***

در پایان جلسه نیز محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس طرح تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی را  اعلام وصول و روح الله متفکر آزاد، عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۶ شهریور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =