کد خبر : 279679
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

تلاش برای ایجاد ساز و کار رعایت پروتکل های بهداشتی در عراق برای مراسم اربعین

تلاش برای ایجاد ساز و کار رعایت پروتکل های بهداشتی در عراق برای مراسم اربعین

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تلاش برای ایجاد ساز و کاری همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی برای حضور زائران بیشتر در عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، پرویز سروری در پایان دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز در ادامه آشنایی نمایندگان با وضعیت فعلی شهرداری تهران معاونین از ستاد در جلسات حاضر شدند و امروز تلاش کردیم از صف یعنی شهرداران مناطق شمالی و جنوبی شهر گزارش عملکردی را ارائه کنند تا نمایندگان در جریان امور قرار بگیرند. هفته گذشته کمیسیون های تخصصی شورا شکل گرفت و طبیعتا نخستین کار مهم ساماندهی کمیسیون های فرعی خواهد بود که این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: لوایحی که شهرداری پیش تر فرستاده بود برای این که دوباره کاری انجام نشود از شهرداری خواستیم نظرش در مورد این لوایح را اعلام کند تا در دستور کار کمیسیون ها قرار بگیرد. در مورد طرح ها نیز مقرر شد کمیسیون های تخصصی بررسی مجددی انجام دهند تا بدین ترتیب شاهد ورود طرح ها و لوایح به صحن شورا باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهران در بخش دیگری از صحبت های خود درباره موضوع اربعین گفت: بحث اربعین برای مردم ما حساسیت خاصی دارد و به این موضوع مهم معنوی و اسلامی و بزرگ توجه ویژه دارند.طبیعتا با اعلامی که تاکنون شده ۳۰ هزار نفر می توانند در این مراسم شرکت کنند که رقم برای کشور ما چیزی نزدیک به صفر است و تصور می کنم باید تلاش کنیم با ساز و کارهایی که مغایر با پروتکل های بهداشتی نباشد، بتوانیم هم وطنانی که علاقه دارند در آنجا حضور پیدا کنند اما آنچه که تا الان مقرر شده نشان می دهد طبیعتا امسال نمی توانیم حضور فعالی در عراق داشته باشیم. لذا باید برنامه ریزی داشته باشیم تا کسانی که علاقه دارند و نمی توانند در کشور عراق حضور پیدا کنند و می خواهند به شکلی ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهند و به تعبیری به عنوان جاماندگان از آنها یاد شده بتوانند در داخل کشور با استفاده از پروتکل های اعلامی ستاد ملی کرونا و هماهنگی با آن در مراسمی در داخل تهران حضور پیدا کنند.

به گزارش ایسنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز انتخاب نمایندگان شورا برای بندهای الف و ب و ه ذیل ماده دوم مصوبه تشکیل ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمانهای مردم نهاد شهر تهران را در دستور کار داشتند که نهایتا خانم شمس احسان با ۱۷ رای و احمد علوی با ۱۹ رای موافق به عنوان نماینده در بند الف و خانم معدنی پور ، نادعلی و آخوندی هر یک با ۱۳ رای موافق به عنوان نماینده در بند ب انتخاب شدند . رای گیری برای انتخاب نماینده شورا در بند ه با رای اکثریت اعضای شورا به جلسه آینده موکول شد.

تلاش برای ایجاد ساز و کار رعایت پروتکل های بهداشتی در عراق برای مراسم اربعین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =