کد خبر : 279557
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

شورش صدها سرباز اسرائیلی علیه فرماندهی ارتش در شبکه‌های اجتماعی

شورش صدها سرباز اسرائیلی علیه فرماندهی ارتش در شبکه‌های اجتماعی

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که صدها تن از سربازان اسرائیلی از طریق شبکه‌های اجتماعی علیه رهبری ارتش شورش کردند و خواهان تغییر دستورات تیراندازی در مقابله با فلسطینی‌ها شدند.

به گزارش عصرقائم، شبکه اسرائیلی کان در گزارشی که روعی شارون، خبرنگار نظامی و گیلی کوهن، خبرنگار سیاسی آن را تهیه کردند، اعلام کرد، صدها سرباز اسرائیلی از طریق اینستاگرام و “تیک تاک” شورشی را علیه فرماندهی ارتش به دلیل کشته شدن یکی از تک تیراندازهای اسرائیلی به دست جوان فلسطینی در مرز نوار غزه به راه انداختند. این شبکه مدعی شد که جوان فلسطینی که دو هفته پیش این سرباز اسرائیلی را از پای درآورد عضو حماس است.

این شبکه اعلام کرد: سربازان اسرائیلی از دوشنبه شکایت‌هایی را در اینستاگرام علیه فرماندهی ارتش ارائه کردند و خواهان تغییر دستورات تیراندازی در مقابله با فلسطینی‌ها شدند. این کمپین به این ادعا بیشتر دامن می‌زند که یگان نظامی که این تک تیرانداز عضو آن بوده از فرماندهان نظامی خواسته بود اجازه تیراندازی به او بدهند اما به او اجازه نداده بودند. این درحالی است که تحقیقات ارتش نشان می‌دهد که این ادعاها درست نیست.

این روزنامه نوشت: فردی که پشت این شورش‌هاست اخیرا خدمت نظامی را به پایان رسانده است. با توجه به اینکه شورشی که این تعداد زیاد از سربازان به راه انداخته‌اند از حمایت گروه‌های سیاسی راست گرا در پارلمان برخوردار است آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش در اقدامی بی‌سابقه هشدار داد که حملاتی که فرماندهان نظامی را هدف قرار می‌دهد از قدرت ارتش برای دفاع از این جامعه کاسته است.

وی در پیامی به سربازان اعلام کرد: جامعه‌ای که به سربازانش کمک نمی‌کند دیگر کسی را نخواهد یافت که به خاطرش بجنگد.

در پیامی که روزنامه یسرائیل هیوم آن را آورده، آمده است: همواره اشتباهاتی رخ می‌دهد و متأسفانه ممکن است این اشتباهات به کشته و زخمی شدن تعدادی منجر شود. وظیفه ما تحقیقات عمیق است اما زمانی که اشتباهات مربوط به ارزیابی یک موضع در میدان درگیری است نباید این اشتباهات باعث شود کسی را متهم یا مجازات کنیم.

شورش سربازان به عمیق‌تر شدن تنش میان دولت و مخالفان در اسرائیل منجر شده است.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه در جلسه هفتگی دولت محافل سیاسی را به کارگیری ارتش برای دستیابی به دستاوردهای شخصی متهم کرد.

وی گفت: زمانی که حین حوادث میدانی تصمیماتی گرفته می‌شود اشتباهاتی نیز رخ می‌دهد و گاهی این اشتباهات دردناک و سخت است. کسانی هستند که از ارتش به عنوان وسیله‌ای برای خدمت به اهداف سیاسی استفاده می‌کنند. این مساله بر توانایی ما برای پایداری تأثیر می‌گذارد.

طال فرام، تحلیلگر سیاسی معاریو نیز بنت و کوخاوی را مسؤول ایجاد شرایط کنونی دانست.

شورش صدها سرباز اسرائیلی علیه فرماندهی ارتش در شبکه‌های اجتماعی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =