کد خبر : 279587
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

آغاز رزمایش شمیم حسینی و طرح مهر تحصیلی در مازندران

آغاز رزمایش شمیم حسینی و طرح مهر تحصیلی در مازندران

همزمان با سراسر کشور رزمایش شمیم حسینی و طرح مهر تحصیلی با هدف اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش همراه با توزیع بسته‌های معیشتی و بسته‌های تحصیلی در مازندران آغاز شد.

به گزارش عصرقائم، همزمان با سراسر کشور و به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رزمایش شمیم حسینی و طرح مهر تحصیلی با هدف اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش همراه با توزیع بسته‌های معیشتی و بسته‌های تحصیلی در سالن شهید نوریان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  در این مراسم اظهار کرد: اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش وظیفه شرعی و قانونی اوقاف است که در ماه‌های محرم و صفر این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت سید‌الهشدا(ع) است که در ماه‌های محرم و صفر باید در شهرهای استان هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: اکثر موقوفات مازندران دارای قید مکان و زمان هستند، یعنی باید در زمان و مکانی که واقف خیراندیش در وقف‌نامه ذکر کرده هزینه شود و از نظر شرعی اوقاف این اجازه را ندارد عوائد موقوفات را در مکان و یا زمانی دیگری هزینه کند.

حیدری خاطرنشان کرد: در راستای رزمایش شمیم حسینی ۱۴ هزار بسته معیشتی که از محل موقوفات استان تهیه شده بین خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب دیده از کرونا توزیع خواهد شد.

آغاز رزمایش شمیم حسینی و طرح مهر تحصیلی در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =