کد خبر : 279598
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

ورود وزارت ورزش به قرارداد فوتبالیست‌ها استقلال و پرسپولیس تا ۲ ماه آینده واگذار می‌شوند

ورود وزارت ورزش به قرارداد فوتبالیست‌ها استقلال و پرسپولیس تا ۲ ماه آینده واگذار می‌شوند

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید واگذاری استقلال و پرسپولیس تا دو ماه آینده انجام می‌شود.

به گزارش عصرقائم، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان شنبه شب در برنامه تلویزیونی گفت‌و‌گوی ویژه خبری حاضر شد و به تشریح برنامه‌هایش در وزارت ورزش و جوانان پرداخت. وزیر ورزش در این برنامه اعلام داشت که تا دو ماه آینده دو باشگاه بزرگ و مردمی استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شوند.تعیین زمان دو ماهه برای واگذاری سرخابی‌ها در شرایطی است که پیش از سجادی، سلطانی فر نیز بارها در صحبت‌هایش از واگذاری استقلال و پرسپولیس سخن گفت اما این کار هیچ زمانی صورت نپذیرفت.

سجادی در رابطه با خصوصی ‌سازی دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس و اینکه وزارت ورزش و جوانان تحت مدیریت یک مجمع در حال مدیریت دو باشگاه فوتبال در سطح لیگ برتر است و این رویه یک تخلف به شمار می‌رود، اظهار کرد: مقدمات کار در دوره مدیریت قبلی وزارت ورزش و جوانان طی شده است و در حال حاضر دو باشگاه آماده واگذاری هستند. اصولا در تمامی کشورها، باشگاه‌ها معمولا مردمی هستند و دولت‌ها کمتر در اینگونه موارد دخالت می‌کنند و سیاست نیز بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و به شما قول می‌دهم فقط یک هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی است که باید انجام شود و بیشتر زحمت‌ها کشیده شده است و با هماهنگی می‌تواند در زمان بسیار کوتاه این اتفاق رخ دهد.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کار سختی در پیش نیست، بیان کرد: طی یک تا دو ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد و به تدریج پیش می‌رود و بخشی از سهام را می‌توان به مردم واگذار کرد. پاس گل را به ما داده‌اند و ما فقط باید گل بزنیم.
سجادی درخصوص تعیین تکلیف مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: صحبت استعفای مدیرعامل پرسپولیس را شنیده‌ام ولی فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده است. درخصوص مدیرعامل استقلال هنوز نشستی نداشته‌ایم. باید بگویم به عنوان یار کمکی کنار دو باشگاه هستم و نقطه نظرات خود را منتقل می‌کنم و به هواداران دو باشگاه اطمینان می‌دهم که وظیفه ما حمایت از این دو باشگاه مردمی است.

استفاده از روش ترکیبی در ورزش
وی زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی را کمتر از یکسال اعلام کرد و گفت: برای حضور موفق در این رویداد مهم باید تجهیز و آماده شویم. از حدود یک سال آینده ثبت رکوردها برای برخی رشته‌های ورزشی به منظور کسب سهمیه ورودی المپیک آغاز می‌شود و رسیدگی به امور ورزش قهرمانی و نقایص این حوزه با یک الگو و روش جدید در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.
سجادی با تاکید بر اینکه ورزش کشور دیگر شرایط فعالیت جزیره‌ای ندارد، خاطرنشان کرد:در ورزش باید از روش ترکیبی استفاده کند و تمامی ظرفیت‌های ورزشی در بخش آموزش و پرورش، دانشگاهی، نیروهای مسلح، ورزش کارگری و… باید به بهترین شکل ترکیب شده و در راستای تحقق اهداف ورزش قهرمانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی نتایج کسب شده در پارالمپیک توکیو را مورد توجه قرار‌داد و گفت: کسب ۲۴ مدال در رقابت‌های پارالمپیک کار بسیار بزرگی بود که توسط ورزشکاران ما رقم خورد. با وجود اینکه این کاروان از لحاظ تعدادی از دوره‌های قبل کمتر بود ولی توانستیم بیشترین مدال طلا را به دست آوریم. وزیر ورزش و جوانان، پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به کاروان پارالمپیکی ایران را مورد توجه قرار‌داد و از آن به عنوان اقدامی بسیار ارزشمند، اثر گذار و روحیه بخش نام برد و گفت: مقام معظم رهبری با صدور این پیام یک لذت خاص را به جامعه ورزش بخشیدند.

انتظار برای تصویب اساسنامه جدید فدراسیون‌ها
سجادی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در وزارت ورزش و جوانان بحث عدالت محوری است. تلاش می‌کنیم برای تمامی رشته‌ها بستر مناسب برای رشد و توسعه را مهیا کنیم چرا که حق مردم کشور ما این است که به ورزش دسترسی داشته باشند. وی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تغییر اساسنامه فدراسیون‌ها بیان کرد: یکی از اقدامات تیم قبلی وزارت ورزش و جوانان تدوین اساسنامه بود که منتظر تصویب آن هستیم. در اساسنامه جدید نقش دولت کمتر شده و در رای‌گیری فدراسیون‌ها نقش افراد تاثیرگذار ورزشی بیشتر شده است. به این ترتیب باید مجامع انتخاباتی به صورت شفاف‌ و قانونمند برگزار شود.

بررسی موضوع قراردادها در دستور کار وزارت ورزش
وزیر ورزش و جوانان در رابطه با افزایش بی‌رویه رقم قرارداد بازیکنان در ورزش کشور و اینکه آیا این وزارتخانه قصد ورود به موضوع را ندارد، گفت: متاسفانه بسیاری از نکات ریز در قراردادها نگاشته نمی‌شود، استقلال فدراسیون‌ها و استقلال عمل آنها دلیل بر هرج و مرج نیست و به طور حتم وجود چارچوب و حد و مرز داشتن قراردادها باید در دستورکار قرار گیرد و در حال تهیه سامانه‌ای هستیم که قراردادها اگر از یک رقم مشخصی بالاتر رفت به وزارت ورزش و جوانان بیاید و رصد شود. در رابطه با عدد آن هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و در حال کار کارشناسی هستیم.
وی ادامه داد: در مورد برخی قراردادها از جمله قرارداد ویلموتس، کشور تاوان داد و جمهوری اسلامی ایران درگیر این مسئله شد و دیگر بحث افراد و فدراسیون مطرح نبود و تعهدی بود که برای کشور ایجاد شد. سجادی درخصوص وضعیت تیم‌های نفتی، تاکید کرد: وعده می‌دهم حتما به امور باشگاهی استان‌ها رسیدگی می‌کنم و تا همین الان دستورات ویژه‌ای صادر شده است و پس از ارائه گزارش، هر اقدامی که نیاز باشد انجام خواهم داد.

درهای ورزشگاه آزادی به روی مردم باز می‌شود
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی گفت: در وضعیت کنونی مردم به دلیل کرونا در قرنطینه هستند و این امکان وجود دارد که این شرایط مردم را دچار مشکلات افسردگی و روحی کرده باشد، به همین دلیل یکی از اقداماتی که می‌تواند از گسترش این موضوع جلوگیری کند بحث ورزش است. یکی از برنامه‌های ما این است که درِ ورزشگاه‌هایی مانند آزادی را به روی مردم باز کنیم تا بتوانند از اماکن ورزشی به بهترین شکل بهره بگیرند. سرانه ورزشی به ازای هر نفر ۷۵ سانتیمتر مربع است که اگر اماکن ورزشی دیگر ارگان‌ها را بخواهیم اضافه کنیم تقریبا دو برابر می‌شود. یکی از برنامه‌های ما این است که پارکینگ‌های مجموعه‌های ورزشی از جمله مجموعه ورزشی آزادی را ساماندهی و ترمیم کنیم تا برای ورزش در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.
سجادی تاکید کرد: توسعه ورزش همگانی برای تمام کشور قابل اجرا است و این مهم می‌تواند با در اختیار مردم گذاشتن ورزشگاه‌هایی که فعالیت چندانی در آن انجام نمی‌شود، صورت پذیرد.

ورود وزارت ورزش به قرارداد فوتبالیست‌ها استقلال و پرسپولیس تا 2 ماه آینده واگذار می‌شوند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =