کد خبر : 279578
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

توزیع ۲۱۶ هزار دُز واکسن جدید در مازندران

توزیع ۲۱۶ هزار دُز واکسن جدید در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه توزیع ۲۱۶ هزار دز واکسن جدید کرونا از روز گذشته در حال انجام است؛ گفت: تاکنون، یک میلیون و ۲۹۰ هزار دز واکسن به گروه‌های هدف اعلامی وزارت بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شده است.

به گزارش عصرقائم، قاسم اویس در گفت و گو ، اظهار کرد: توزیع ۲۱۶ هزار دز واکسن جدید کرونا از روز گذشته در حال انجام است.

وی با اشاره به توزیع واکسن‌های جدید از در مراکز تزریق استان، افزود: واکسن‌های درحال توزیع شامل ۱۶۲ هزار دز واکسن سینوفارم و ۵۴ هزار دز واکسن آسترازنکا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: با ورود واکسن‌های جدید، واکسیناسیون با شتاب بیشتری در استان انجام می‌گیرد و این روند طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه تا این لحظه،  تاکنون یک میلیون و ۲۹۰ هزار دز واکسن به گروه‌های هدف اعلامی وزارت بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شده است؛ اعلام کرد: از این تعداد، ۸۴۰ هزار دز واکسن نوبت اول و مابقی مربوط به دز دومی‌ها است.

اویس در خصوص کمبودهای چند روز اخیر واکسن در مراکز تزریق که مورد گلایه مردمی نیز قرار گرفته بود؛ تصریح کرد: بیشترین کمبودها مربوط به سینوفارم و بخشی هم به آسترازنکا بود که این امر با ورود واکسن‌های جدید طی روزهای آینده مرتفع خواهد شد.

وی اعلام کرد: البته بخشی از کمبودها هم به واکسن برکت اختصاص دارد که قطعا این واکسن هم طی چند روز آینده به استان وارد می‌شود و این کمبود نیز جبران خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با ییان اینکه وضعیت استان به لحظاظ ابتلا و رعایت پروتکل‌ها مشاعد نیست؛ تاکید کرد: وضعیت بیماری تقریبا وضعیتی پایدار است و اگر این وضعیت با رعایت شهروندان همراه نباشد، احتمال اینکه وارد ازفایش مبتلایان جدید شویم، وجود دارد.

اویس گفت: توصیه عمومی ما به شهروندان مازندرانی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است و تقاضا داریم که در کنترل این بیماری با رعایت پروتکل‌ها به ما یاری رسانند.

توزیع 216 هزار دُز واکسن جدید در مازندران/ تزریق واکسن به یک میلیون و 290 هزار نفر رسید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 1 =