کد خبر : 279456
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
-

۸۰.۵ درصد مدارس کشور ایمن هستند

۸۰.۵ درصد مدارس کشور ایمن هستند

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که در ۴ سال گذشته ۴۶ هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است، گفت: میزان مدارس فرسوده کشور که سالها ۳۰ درصد بود، اکنون ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش عصرقائم، مهراله رخشانی‌مهر؛ با اشاره به توسعه ساخت فضاهای آموزشی، اظهارکرد: در زمینه اجرا و پیشبرد اهداف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، بیش از ۹۳۰۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی مشتمل بر ۴۶ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از ۶ میلیون مترمربع، در ۴ سال گذشته در سطح کشور ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: به عبارت دیگر، با همدلی و تلاش‌های بی وقفه در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ادارات کل نوسازی مدارس در استان‌ها و کمک‌های ایثارگرانه خیرین مدرسه‌ساز، هر روز به طور میانگین ۳۱ کلاس درس با زیربنای حدود ۴۲۰۰ مترمربع در سطح کشور احداث، تجهیز و تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به احداث فضاهای آموزشی در سال جاری، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ و تا پایان اردیبهشت ماه، در مرحله نخست آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی (۱۴۰۰-۱۴۰۱)، ۲۶۸ فضای آموزشی در قالب یک هزار و ۲۹۵ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۱۸۰ هزار مترمربع با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه احداث فضاهای آموزشی و تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ۱۴۰۰ نیز، قریب به ۹۴۵۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع آماده و به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال، مجموع کلاس‌های درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر باعث کاهش ۱۰.۵ درصدی مدارس فرسوده کشور شده است، تصریح کرد: ساخت مدارس نوساز و جدید، احداث مجتمع‌های آموزشی، حیات طیبه و مدارس بزرگ مقیاس و همچنین تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی در سال‌های اخیر باعث شد تا میزان مدارس فرسوده کشور کاهش محسوسی داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ و با تعاملات ایجاد شده بین دولت، مجلس و رویکرد کاهش و حذف مدارس فرسوده در کشور، میزان مدارس نیازمند «تخریب و بازسازی» و یا «مقاوم‌سازی» از ۳۰ درصد به ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است و اکنون ۸۰.۵ درصد از مدارس کشور دارای ایمنی و استحکام لازم بوده و فقط ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رخشانی مهر گفت: با عنایت به اعتباراتی که در ردیف‌های قانونی در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار می‌گیرد، کار ساخت مدارس جدید، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده، استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس، تأمین تجهیزات مورد نیاز کلاس‌های درس، ساخت فضاهای ورزشی و پرورشی، احداث مجتمع‌های آموزشی مطابق اسناد بالادستی و بسیاری از مأموریت‌های مرتبط با حوزه عمرانی به انجام می‌رسد.

 ۸۰.۵ درصد مدارس کشور ایمن هستند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 11 =