کد خبر : 279434
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

کشف گونه جدید باکتری توسط محقق مازندرانی

کشف گونه جدید باکتری توسط محقق مازندرانی

محقق و پژوهشگر مازندرانی موفق به کشف و ثبت گونه جدید باکتری شده که در مرکز ملی پژوهش‌های بایو تکنولوژی ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است.

به گزارش عصرقائم، حامد میلانی در باره کشف باکتری جدید و اقدامات انجام شده برای ثبت آن  ، گفت: در آغاز این مطالعات به طرح تولید صابون آنتی باکتریال و آنتی فونگال رسیدیم.

وی افزود:در این پروژه از اسانس گیاهی تایمز در قالب فناوری نوین به نام “نانو کپسول الکترواسپری” استفاده شده است.

این پژوهشگر مازندرانی خاطرنشان کرد: اسانس گیاه تایمز اثرات بالقوه‌ای در مهار میکروارگانیسم‌ها ازجمله باکتری‌ها داشته  و در طی کارآزمایی‌های بالینی انجام شده محیط‌های مختلف از نظر وجود انواع میکروارگانیسم‌ها موردبررسی قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه اینکه در این مرحله آلودگی‌های محیطی و پوستی را مورد بررسی قرار دادیم، یادآور شد: در بررسی‌های آزمایشگاهی گروهی از میکروارگانیسم‌های ایزوله شده از نمونه‌های دریافتی پس از انجام مراحل اولیه شناسایی برای ادامه تحقیقات مورد استفاده قرار گرفتند.

میلانی ادامه داد: میکروارگانیسم‌ها از نظر ژنتیکی نیز ارزیابی شدند و در این فاز از تحقیقات گونه‌ای از میکروارگانیسم‌های جدید شناسایی شدند.

وی یادآور شد: نمونه پس از ژنوتایپینگ برای تائید به مرکز ملی بیوتکنولوژی امریکا که بانک جهانی ژن محسوب می‌شود، ارسال شد و در این مرکز پس از بررسی‌ها کشف گونه جدید از باکتری‌ها تائید و به نام حامد میلانی ثبت شد.

وی اضافه کرد:این میکروارگانیسم با نام اختصاصی Staphylococcus hominis H.Milani و کد MZ768953 در پایگاه مرکز ملی بیوتکنولوژی ایالات متحده امریکا (NCBI) نام‌گذاری شد.

مجری طرح اضافه کرد: این مطالعه و اکتشاف اخیر در تدوین برنامه‌های تحقیقاتی و توسعه گایدلاین‌های بهداشتی و درمانی بسیار حائز اهمیت است و زیر ساخت محکمی برای انجام فرایندهای تحقیق و توسعه در تنوع زیستی کاربردی قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: کشف انواع میکروارگانیسم‌های جدید فرصتی را برای توسعه صنعت زیست‌فناوری ایجاد نموده است چرا امر امکان ژنتیکی و متابولیکی جدیدی را به ارمغان دارد.

این پژوهشگر و محقق مازندرانی با اشاره به طرح صابون تولید شده در این مطالعات، افرود: محصول مراحل داوری خود را طی می‌کند، اثرات صابون بر روی میکروارگانیسم‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و شناسایی این گونه جدید از باکتری‌ها یکی از دستاوردهای مهم این تحقیقات است.

میلانی  با اشاره به تکنیک نانو کپسول به کار برده شده در این صابون، خاطرنشان کرد: در صابون طراحی شده این نانو کپسول‌ها دارای خواص آنتی باکتریال و آنتی فونگال طبیعی هستند و استفاده از فناوری پیشرفته نانوتکنولوژی در این محصول ویژگی حفظ اثرات آنتی باکتریال و آنتی فونگال را تا مدت طولانی‌تر فراهم می‌کند که باعث تمایز آن شده است

به گفته وی این مطالعات در جهت بررسی اثرات نانو کپسول اسانس دارویی تایمز بر روی باکتری شناسایی شده Staphylococcus hominis H.Milani ادامه دارد.

 وی یادآور شد:مرکز ملی پژوهش‌های بایوتکنولوژی ایالات‌متحده آمریکا به تازگی اسناد اکتشاف گونه جدید و ناشناخته از باکتری استافیلوکوک را برای اولین بار در جهان در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کرد.

میلانی در پایان گفت:این ژنوتایپینگ در مورد یکی از باکتری‌های زیستی ایران انجام شده است و در قالب طرح اختراع “صابون آنتی باکتریال و آنتی فونگال” مورد شناسایی قرارگرفته است.

کشف گونه جدید باکتری توسط محقق مازندرانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 13 =