کد خبر : 279435
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
-

کرونا دلتا در کودکان چگونه است؟

کرونا دلتا در کودکان چگونه است؟

بر اساس اعلام آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، نزدیک به ۹۴۰۰۰مورد بیماری کرونا در کودکان ثبت شده است و این آمار یعنی، نوع دلتا، بیش از دو برابر انواع قبلی مسری است.

به گزارش عصرقائم، داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است کرونای دلتا باعث علائمی شدیدتری شود. دانشکده پزشکی ییل گزارش داد که سرفه و از دست دادن بویایی در نوع دلتا کمتر رایج است، در حالی که سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و تب از جمله علائم اصلی هستند.

به نقل از انتخاب، برخلاف نسخه‌های قبلی ویروس کرونا، که در بیشتر موارد، کودکان را درگیر نمی‌کرد، نوع جدید دلتا آسیب قابل توجهی به کودکان وارد می‌کند، به ویژه با توجه به این که کودکان زیر ۱۲ سال هنوز واکسینه نشده اند.

با توجه به اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، نوع دلتا بیش از دو برابر انواع قبلی مسری است. داده‌های موجود نشان می‌دهد که ممکن است این نوع ویروس، باعث بیماری شدیدتری در افرادی شود که واکسینه نشدند.

علائم اصلی نوع دلتا در کودکان چیست؟

هنوز خیلی زود است که بگوییم تفاوت‌های قابل توجهی در علائم نوع دلتا نسبت به انواع قبلی وجود دارد یا خیر. دانشکده پزشکی ییل گزارش داد که سرفه و از دست دادن بویایی در نوع دلتا کمتر رایج است، در حالی که سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و تب از جمله علائم اصلی هستند.

مایکل گروسو، مدیر  ارشد و متخصص اطفال در بیمارستان هانتینگتون نورثول گفت: “خیلی زود است که شاهد مطالعاتی با کیفیت بالا درباره ابتلای اطفال باشیم، اما  شایع‌ترین علائم در کودکان و نوجوانان تب و سرفه است و علائم گوارشی و بثورات بسیار کمترند”.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 8 =