کد خبر : 279507
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

پذیرش طرح استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در فراخوان مشترک با ترکیه

پذیرش طرح استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در فراخوان مشترک با ترکیه

طرح تحقیقاتی دکتر نصر اله طباطبایی، عضو هیئت علمی گروه نانوفناوری پزشکی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در فراخوان مشترک مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) و سازمان پژوهش‌های علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) پذیرفته شد.

به گزارش عصرقائم، مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران(نیماد) با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) در ترکیه و همکاری و حمایت دفتر همکاری‌های علمی ایران و ترکیه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراخوان مشترکی را برای حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مشترک در حیطه سلامت در سال ۱۳۹۹ ارائه کرده است.

گرنت TUBITAK به محققان کمک می‌کند تا بتوانند تحقیقات مشترکی را با کشور ترکیه به انجام برسانند. فراخوان اول این گرنت مشترک بر اساس تفاهم­نامه همکاری بین سازمان پژوهش‌های علمی و فناوری ترکیه(TÜBİTAK)  و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) و با استقبال قابل توجه پژوهشگران دو کشور اجرا شد.

ویژگی فراخوان دوم، پیوستن موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) به نمایندگی از  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از طرح‌های منتخب حوزه علوم پزشکی است که زمینه­‌های همکاری های علمی و پژوهشی متقابل پژوهشگران دو کشور را در حوزه‌­های علوم پزشکی، درمان و بهداشت و نیز امکان ایجاد یک همکاری متقابل سه جانبه (وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان توبیتاک) را فراهم آورده است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پنج طرح پذیرش شده در فراخوان دوم، پس از داوری، از مجموع ۴۳ طرح پیشنهادی در حوزه علوم پزشکی ارسال شده به دبیرخانه طرح‌های تحقیقاتی مؤسسه نیماد و سازمان TUBITAK  ترکیه انتخاب شده‌اند که در این میان طرح تحقیقاتی دکتر نصر اله طباطبایی، عضو هیات علمی گروه نانوفناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان طراحی و ساخت مدل بیماری صرع بر روی تراشه میکروسیالی همراه با سد خونی مغزی به منظور کنترل عوارض بیماری توسط دارو به چشم می خورد. این طرح با همکاری دکتر وحید بازارگان از دانشگاه تهران، دکتر زهرا شیری از موسسه تحقیقاتی رویان، دکتر نور مصطفی اقلو از دانشگاه سبانچی و پروفسور مهمت کایا از دانشگاه کوچ در ترکیه به ثبت رسیده است.

پذیرش طرح استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در فراخوان مشترک با ترکیه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 10 =