کد خبر : 279436
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
-

نقاشی ریز شده بنکسی دوباره حراج می شود

نقاشی ریز شده بنکسی دوباره حراج می شود

«دختری با بادکنک» نقاشی «خود ویرانگر» بنکسی در ماه اکتبر با قیمت پایه ۶ میلیون پوندی به حراج باز می‌گردد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از دیلی میل، دختری با بادکنک؛ نقاشی «خود ویرانگر» بنکسی در ماه اکتبر با قیمت پایه ۶ میلیون پوندی به حراج باز می‌گردد.

اثر هنری نیمه خرد شده بنکسی با عنوان «دختری با بادکنک» با تخمین ۶ میلیون پوند به حراج گذاشته می شود. این مبلغ شش برابر ارزش قبل از تخریب اثر مذکور است!

بنکسی هنرمند خیابانی و اعتراضی بریتانیایی زمانیکه در سال ۲۰۱۸ حین فروش اثرش در حراجی ساتبیز با طراحی و جاسازی یک کاغذ خردکن در لبه پایینی تابلوی «دختر با بادکنک» و ریز ریز شدن بخش اعظم تابلو جلوی دوربین خبرنگاران و رسانه ها و حاظرین در حراج، جهان هنر را متحیر ساخت.

بوم از طریق یک خردکن مخفی که در قاب بزرگ به سبک ویکتوریایی پنهان شده بود، منتقل شد و نیمه پایینی آن پاره شد و تنها یک بادکنک قرمز روی زمینه سفید در قاب باقی ماند.

حراج ساتبیز روز جمعه اعلام کرد نقاشی «دختری با بادکنک» اثر بنکسی، بار دیگر در ۱۴ اکتبر امسال در لندن به حراج گذاشته خواهد شد.

حراجی ساتبیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اثر با نام جدید «عشق در سطل زباله است» با برآورد فروش ۴ تا ۶ میلیون پوند (۴.۶ تا ۷ میلیون یورو) قیمت گذاری شده است.

همین قیمت جدید که احتمالا در جریان حراج افزایش یابد، چهار تا شش برابر قیمت فروش این اثر در سال ۲۰۱۸ میلادی است که سالم بود.

در آن سال یک مجموعه‌دار ناشناس «دختری با بادبادک» را به مبلغ یک میلیون و ۱۸۰ هزار پوند خرید اما درست پس از به صدا درآمدن صدای چکش خرید، نیمی از اثر با کاغذ خردکن از بین رفت و تنها بادبادک قرمز رنگ روی زمینۀ سفید تابلو باقی ماند گویی دختربچه، بادبادک را در هوا رها کرده است.

پیام بنکسی با این ابتکار کهدنیای هنر را متحیّر ساخت، این بود که می خواست «کالایی شدن» هنر را محکوم کند.

حراجی ساتبیز لحظۀ نابودی این اثر را «دیدنی‌ترین اتفاق هنری قرن ۲۱» توصیف کرد: «این رویداد را باید در فهرست میراث هنر ضدجریان قرار داد. یک جنبش هنری که با مکتب دادا و مارسل دوشان، هنرمند فرانسوی آغاز شد.»

«دختری با بادکنک» اولین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی روی دیواری در شهر لندن خلق شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =