کد خبر : 279398
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

مطهری: باید بین وعده‌های داده شده وزرا و واقعیت‌های فعلی توازن ایجاد شود

مطهری: باید بین وعده‌های داده شده وزرا و واقعیت‌های فعلی توازن ایجاد شود

یک عضو کمیسسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس وظیفه دارد به دولت جدید کمک کند تا توازنی مابین وعده‌های داده شده و واقعیت‌های فعلی ایجاد شود.

به گزارش عصرقائم، اردشیر مطهری در گفت‌وگو ، درباره انتظارات از وزرای جدید با توجه به وعده‌هایی که دادند، بیان کرد: دولت سیزدهم در حالی کار خود را آغاز کرده که انبوهی از مشکلات در بخش‌های مختلف بر روی هم تلنبار و در موارد متعددی تبدیل به معضل و حتی بحران شده است، لذا توقعات مردم به نسبت ناامیدی و نارضایتی آنها که متاسفانه در سطح بالایی قرار دارد، باید سنجیده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در حوزه سیاست خارجی با مساله تحریم و بدعهدی طرف‌های دوم برجام روبرو بوده و به دلیل تروریسم اقتصادی رژیم ایالات متحده، از تجارت و مبادلات عادی بین‌المللی محروم هستیم. این مسائل قطعا شرایط دشواری را برای تامین ذخایر، ارز و درآمد نفتی کشور ایجاد کرده است که باید با برنامه‌ریزی کوتاه مدت و میان مدت، با شیفت کردن روی حوزه منطقه و کشورهای دوست و همراه، این مساله رفع شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع دوم بحث مسائل داخلی‌ است، گفت: سیاست‌های دولت قبل بیشتر روی حوزه سیاست خارجی متمرکز بود و بیشترین حساب را روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی داشتند. از این‌رو مباحث مرتبط با تولید، صنعت، اشتغال و… تحت الشعاع این سیاست کلی دولت قرار گرفت و نتیجه آن دودی بود که به چشم بازار و اقتصاد داخلی رفت.

مطهری در پایان تاکید کرد: باید فضایی که دولت آیت‌الله رئیسی تحویل گرفته را درست آنالیز کرد و با توجه به این شرایط سخت وعده‌ها را سنجید. ما در مجلس وظیفه داریم به دولت جدید کمک کنیم، اما ان‌شاءالله توازنی مابین وعده‌های داده شده و واقعیت‌های فعلی ایجاد شود.

مطهری: باید بین وعده‌های داده شده وزرا و واقعیت‌های فعلی توازن ایجاد شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 14 =