کد خبر : 279509
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

حذف گوشت از منوی غذاها در برخی از دانشگاه های آلمان

حذف گوشت از منوی غذاها در برخی از دانشگاه های آلمان

دانشجویان شهر برلین در آلمان به منظور مبارزه با تغییرات آب و هوایی در جهان، گوشت را به عنوان وعده غذایی از منوی غذای دانشگاه های این شهر حذف می کنند.

به گزارش عصرقائم، دانشجویان و مسئولان دانشگاه های شهر برلین با هدف تلاش برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی جهان، گوشت را تقریبا از منوهای غداخوری دانشگاه ها حذف کرده اند و به جای آن سبزیجات و حبوبات بیشتری مصرف می کنند.

سویا و کوفته گیاهی از جمله وعده های غذایی هستند که اکتبر ۲۰۲۱ مصادف با ترم جدید تحصیلی در دانشگاه های برلین، معرفی می شوند.

۳۴ غذاخوری دانشجویی که پذیرای دانشجویان ۲۰ دانشگاه در برلین هستند و توسط گروه پشتیبانی دانشجویی Studierendenwerk اداره می شوند، منوی خود را تغییر داده اند به طوری که ۶۸ درصد وگان (گیاهی) شده و ۲۸ درصد نیز غذاهای حاوی سبزیجات ارائه می دهند و تنها چهار درصد گوشت یا ماهی را شامل می شوند.

منو غذاخوری دانشگاه ها هر ترم با ورود نسل جدید دانشجویان جوان تغییر می کنند تا آنها با تحولات اجتماعی و اکولوژیکی آشنا شوند.

در حال حاضر ۵۱۰ وعده غذایی در منوی غذاخوری ها موجود است که ۳۴۱ مورد آن ها غذاهای گیاهی هستند.(۲۸۸ مورد از این غذاها نیز فاقد گلوتن هستند.)

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) خاطر نشان می کند که حدود ۶۵ درصد از انتشار گاز های گلخانه ای را می توان به مزارع دامداری در قالب تولید گوشت گاو و لبنیات مرتبط دانست.

در همین حال، این تنها انتشار گازهای گلخانه ای نیست که برای کره زمین مشکل ساز است زیرا دامداری سه چهارم زمین های کشاورزی را نیز در بر گرفته است و همچنین باعث آلوده شدن آب ها، تخریب جنگل ها و به ویژه جنگل های بارانی آمازون می شود.

به نقل از دویچه وله، همچنین دانشگاه هومبولت در برلین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغییرات آب و هوایی و انتشار گازهای گلخانه ای، دانشگاهی دوستدار زیست محیط را طراحی کند.

حذف گوشت از منوی غذاها در برخی از دانشگاه های آلمان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 12 =