کد خبر : 279425
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
-

کاهش احتمال بستری در بیمارستان بعد از واکسن

کاهش احتمال بستری در بیمارستان بعد از واکسن

مطالعات نشان می دهد احتمال ابتلا به کووید ۱۹ بعد از دریافت واکسن هم وجود دارد اما ریسک بستری شدن در بیمارستان در مقایسه با افراد واکسینه نشده، حدود دو سوم کمتر است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان کالج کینگ لندن، واکسیناسیون همچنین احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ بدون علامت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و خطر علائم طولانی مدت را که علائم آن ۲۸ روز یا بیشتر بطول می‌انجامد، نصف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چند نکته درباره کرونا و میزان شیوع آن

«کلر استیوز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد میزان مرگ و میر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ۲۷ درصد بیشتر است. ما می‌توانیم از طریق واکسیناسیون، این تعداد را تا حد زیادی کاهش دهیم.»

نتایج نشان داد بعد از دریافت واکسن، برای کسانی که تست کووید ۱۹ شأن مثبت بود، احتمال اینکه بیماری شأن علامت نداشته باشد زیاد بود. احتمال بدون علامت بودن بیماری پس از یک دوز واکسن ۶۳ درصد و بعد از دوز دوم ۹۴ درصد افزایش یافت.

همچنین خطر بستری شدن در بیمارستان پس از دریافت یک یا دو دوز حدود ۷۰ درصد کاهش یافت و خطر بیماری شدید (وجود پنج علامت یا بیشتر در هفته اول بیماری) حدود یک سوم کاهش یافت.

احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ با بهبود طولانی پس از دو دوز واکسن ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گفته استیوز: «یافته های ما نشان می‌دهد که واکسن‌ها در کنار سایر مراقبت‌های شخصی نظیر استفاده از ماسک، تست مکرر کرونا، و حفظ فاصله اجتماعی بسیار مفید هستند.»

کاهش احتمال بستری شدن در بیمارستان با واکسن های کووید ۱۹
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =