کد خبر : 279539
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
-

ناظران سمفا را چه کسی انتخاب کرده؟

ناظران سمفا را چه کسی انتخاب کرده؟

دبیر شورای صنفی نمایش اعلام کرد، افراد انتخاب شده برای کمیته نظارت بر سمفا توسط رئیس سازمان سینمایی انتخاب شده‌اند و شورای صنفی دخالتی در این کار نداشته است.

به گزارش عصرقائم، چند روز قبل محمدرضا فرجی – مدیر کل عرضه نمایش فیلم- از تشکیل وآغاز فعالیت کمیته راهبری سامانه مدیریت و فروش اکران از یک ماه پیش خبر داد.

فرجی گفته بود: با عنایت به درخواست مکرر شورای صنفی نمایش فیلم و همچنین انجمن سینماداران ایران مبنی بر واگذاری مسئولیت اجرایی فعالیت‌های سمفا به شورای صنفی نمایش و پیرو هماهنگی انجام شده از سوی معاونت ارزشیابی و نظارت و موافقت ریاست سازمان سینمایی، کمیته‌ای راهبری به منظور نظارت بر امر فعالیت وب سایت اطلاع رسانی سمفا تشکیل شد. اعضای این کمیته را مدیر عامل موسسه سینما شهر و سه نفر از اعضای شورای صنفی نمایش (نماینده سینماداران، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان) و مدیر کل دفتر عرضه و نمایش فیلم تشکیل می‌دهند و این کمیته ضمن بررسی عملکرد فعالیت سمفا و اجرای مفاد تفاهم‌نامه اکران فیلم مسئولیت اجرایی آن رانیز نظارت و اقدام می‌کند.

حال در جلسه یکشنبه ۱۴ شهریور ماه شورای صنفی نمایش که با حضور مدیرکل نظارت بر نمایش نیز همراه بوده ، تاکید شده است که این اعضا بدون دخالت شورای صنفی و توسط رئیس سازمان سینمایی (حسین انتظامی) انتخاب شده‌اند.

اعضای شورای صنفی در این جلسه «با تشکر از زحمات انتظامی برای اعتلای سینمای ایران»، مقرر شد که فیلم کمدی «کله پوک» به کارگردانی جواد مزدآبادی از روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه در سینماها اکران شود.

همچنین در این جلسه نتیجه پیگیری‌های انجام شده درباره طلب صاحبان فیلم از سینماها، به نمایندگان انجمن سینمادارها گزارش و از حسینی ریاست حوزه هنری هم خواسته شد که برای پرداخت بدهی‌های حوزه هنری اقدام کند.

ناظران سمفا را چه کسی انتخاب کرده؟/ «کله‌ پوک» به سینما می‌آید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 1 =