کد خبر : 279403
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

بیش از سی درصد از هموطنان واکسن زده اند

بیش از سی درصد از هموطنان واکسن زده اند

اپیدمیولوژیست گفت: با توجه به بررسی شاخص‌ها، بارقه‌های امید مشاهده می‌شود ولی دچار خوش خیالی نشویم، هنوز در پیک پنجم شیوع کرونا هستیم.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبر، حمید سوری، اپیدمیولوژیست با حضور در برنامه “تیتر امشب” با بیان اینکه در سراسر کشور با پیک پنجم مواجه هستیم، گفت: با توجه به بررسی شاخص‌ها، بارقه‌های امید مشاهده می‌شود ولی دچار خوش خیالی نشویم، هنوز در پیک پنجم شیوع کرونا هستیم.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت وزارت بهداشت دیگر مهمان برنامه گفت: متأسفانه و یا خوشبختانه رفتار در کووید ۱۹ بسیار تأثیرگذار است. به عبارتی با وجود پوشش بالای واکسیناسیون هر جایی که رفتار ما مناسب نباشد دچار مشکل می‌شویم و هر جایی که رفتار ما حساب شده باشد نتایج خوبی حاصل می‌شود.

وی افزود: میانگین رعایت تهویه در کشور ۴۶ درصد و میانگین زدن ماسک ۴۴ درصد است.

معاون مرکز سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون در حال بازنگری شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم، گفت: در شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدید تأکید بر استفاده از واکسیناسیون و تهویه مناسب است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در دو روز گذشته بیش از ۶ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است که به زودی به چرخه بهداشتی تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: از ۶۰ میلیون قرارداد با روسیه تنها ١ میلیون و ٢٠٠ هزار دز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده است. در صورت تایید مدارک و نمونه آزمایشی انجام شده از سوی کشور سازنده، تولید واکسن تک دز اسپوتنیک در کشور از هفته آینده آغاز می شود. واکسن اسپوتنیک تولید داخل از کشور صادر نمی شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − پنج =