کد خبر : 279330
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

گسترش خدمات بانک ایران زمین در دوران کرونا

گسترش خدمات بانک ایران زمین در دوران کرونا

آمارهای جهانی نشان‌دهنده این است که مجموع رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان در زمان اوج گرفتن ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، تا نزدیکی منفی ۴ درصد تنزل پیدا کرد! در این میان نهادهای مالی مستقر به کمک کسب و کارهای کشورشان آمدند تا روند تولید ناخالص داخلی و سایر شاخص‌های اقتصادی بهبود پیدا کند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام روابط عمومی بانک ایران زمین، ایران هم از این قضیه مستثنی نبود و نهادهای بانکی و مالی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ در این زمینه کمک‌رسانی کردند. یکی از این نهادها، بانک ایران زمین است که خدمات و برنامه‌های متنوعی را برای توانمند شدن مجدد کسب و کارهای مختلف پیاده کرد.
بحران ویروس کرونا که بیشتر از هر چیزی در ابتدا تهدید مهلکی برای سلامت عمومی شناخته می‌شد، کم کم اقتصاد جهانی را ناتوان و ضعیف کرد. با این وجود، تدابیر و اقدامات نهادهای مالی در مناطق مختلف جهان اجازه نداد که تنها یک ویروس، اقتصاد جهانی را ورشکست کند. در حال حاضر اطلاعات بانک جهانی نشان‌دهنده روند رو به رشد تولید ناخالص داخلی و واقعی کشورها در سال جاری است.

کمک رسانی ایران زمین در دوره کرونا

بانک ایران‌زمین در خصوص به حداقل رساندن آثار سو ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اقدامات مختلفی انجام داد. این بانک در طول یک سال و نیم اخیر با صاحبان کسب و کارها همراه بود و برای حمایت از تولید داخلی و همکاری در حل مشکل مشتریان بدهکار خود، طرح بخشودگی و تعدیل نرخ سود تسهیلات را در پیش گرفت.
این بانک از قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی تبعیت کرده و به دلیل استمرار وضعیت کرونایی و تعطیلات سراسری، از اردیبهشت سال جاری به مدت شش ماه، زمان تسویه بدهی مشتریان را تمدید کرد.
این مجموعه از زمان شیوع کرونا تا به حال کمک‌های زیادی برای حمایت از بیمارستان‌ها، ارگان‌های بهداشتی و … انجام داده و با برگزاری کمپین‌های مختلف در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشتریان خود نقش مهمی ایفا کرده است.
مسئله واکسیناسیون و ایجاد و تجهیز بخش‌های درمانی در حال حاضر یکی از مسائل حائز اهمیت کشور است. اقدام درخشانی که بانک ایران زمین در این خصوص انجام داد حمایت از تولید واکسن داخلی «کوبرکت» بود. این واکسن که با تلاش متخصصان داخلی آخرین مراحل ساخت را طی می‌کند، از حمایت‌های بانک ایران زمین برخوردار شد. این بانک در زمینه فراهم کردن دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید واکسن ایرانی کرونا با مجموعه برکت همکاری زیادی داشت. بانک ایران زمین با اعتقاد بر اینکه تنها به کارگیری توان داخلی، امکان عبور از این شرایط را فراهم می‌کند، در جهت افزایش سرعت واکسیناسیون به منظور رونق نسبی کسب و کارها، نقش موثری ایفا کرده است.

ایران زمین؛ حامی کسب و کارهای نوپا

با وجودی که بیش از ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و بسیاری کسب و کارها را فلج کرده، اما نتوانسته است جلوی حمایت‌های بانک ایران زمین از کسب و کارهای نوپا را بگیرد. به گفته عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین، در شرایط کنونی حمایت از تولید داخلی و تخصیص اعتبار به واحدهای کارآفرین، نقشی اساسی در پیشبرد اهداف کشور و گذر از شرایط فعلی خواهد داشت.
این بانک در یک سال اخیر اقدامات زیادی برای حمایت از مشاغل و کارخانه‌های بزرگ و کوچک انجام داده است. ایران زمین در سال ۱۳۹۹، از شرکت‌های نامی‌نو و بادران بازدید و برای همکاری با آن‌ها اعلام آمادگی کرد. همچنین سال گذشته با تسهیلات اعطایی این مجموعه، کارخانه آرای سان رونیکا استان فارس، در زمینه تولید لوازم شونیده‌های خانگی و آرایشی و بهداشتی به بهره برداری رسید.
در مدت مذکور، این نهاد اقتصادی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، تصمیم گرفت به منظور حمایت از زیست بوم کسب و کارهای نوپای کشور، بسته خدمات بانکی و ارتباطی رایگانی را به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اعطا کند.

طرح نوآفرین و حمایت از استارتاپ‌ها

بانک ایران زمین بنیانگذار طرحی به نام «نوآفرین» است؛ این طرح در اردیبهشت ۱۳۹۷ تصویب و سال ۱۳۹۸ اجرایی شد. به موجب این طرح، بزرگ‌ترین پایگاه داده اکوسیستم استارتاپی کشور در اختیار مجریان آن قرار گرفت. از زمان اجرایی شدن این طرح تا تیرماه سال گذشته، ۲ هزار و ۵۴۸ کسب و کار نوپا، ۱۳۰ سرمایه گذار، ۲۲۲ مرکز رشد، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی به فضای نوآفرین اضافه شدند. ناگفته نماند که هزار و ۹۲۴ تیم نوپا، ۶۳۰ شرکت بزرگ رشد یافته و نیز ۲۵۵ علاقمند به حوزه کارآفرینی در این طرح شرکت کردند.
این بانک از سال قبل تصمیم داشت که هر ماه یک سرویس جدید را به اکوسیستم نوآفرینی کشور اضافه کند. در همین راستا، ایران زمین سعی دارد با ارائه سرویس‌ها و همین طور خدمات جدید و متفاوت به مشتریان خود، با ایجاد یک پلتفرم باز و ارائه اِی.پی.آی به استارتاپ‌ها و فین تک‌ها، مسیر را برای کارآفرین‌ها و کسب و کارهای نوپا هموار سازد.
این نهاد به مسئله بهره‌گیری از سواد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی نیز توجه داشته و همواره از آن‌ها حمایت می‌کند. به همین دلیل، بخشی را تحت عنوان «مرکز نوآوری ایران زمین» تاسیس کرده است. مرکز نوآوری ایران زمین هر ساله برنامه‌هایی را برای برگزاری دوره‌های مختلف شتابدهی و پیش شتابدهی کسب و کارهای نوین اجرا می‌کند. آخرین فراخوان این مرکز مربوط به بهمن ماه سال گذشته است که به موجب آن ایده‌های مربوط به «فناوری مالی، سرگرمی، سلامت، امنیت و شهر هوشمند» در صورت داشتن شرایط لازم، از امکانات دوره‌های شتابدهی آن بهره مند می‌شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =