کد خبر : 279297
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

ناگفته های بونسای و نگهداری انواع بونسای

ناگفته های بونسای و نگهداری انواع بونسای

بونسای یک انتخاب ویژه برای هدیه، تزیین دکوراسیون با عمری طولانی می باشد که فروشگاه اینترنتی صبـــح گــل به همراه تیم تخصصی خود با مشاوره و ارسال رایگان به شما این اطمینان را می دهد که با خیالی آسوده و راحت انواع مختلف بونسای را در بهترین کیفیت در اختیارتان قرار دهد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام صبح گل، بونسای انواع و تنوع بسیاری دارد که هر کدام ازین بونسای ها زیبایی های منحصر به فرد خود را دارا هستند. انواع کاج، گیاهان زیبای گلداری که ابعاد آن کوچک و مینیاتوری داشته باشد.

تاریخچه بونسای

زادبوم این گیاه کشورهای خاور دور (چین و ژاپن) می باشد، تاریخ روی آوردن بشر به این هنر در هزاران سال پیش در زمان امپراطوری چین رخ داده است. از لحاظ خاص بودن و تفاوت بسیار با گیاهان موجود خیلی سریع تر از دیگر گیاهان مورد استقبال قرار گرفت که همین امر باعث توجه هنردوستان ژاپنی به خود شد که باعث گسترش بیش از پیش انواع و اشکال گوناگون شد.

بونسای شد

واژه بن به معنی بشقاب، سینی یا گلدان می باشد و سای به معنی کاشت آن است
که واژه مترادف آن در زبان پارسی: دارسان به معنی (دار : درخت ، و سان : گونه ، یعنی درخت گونه) می باشد.
این درختچه بی نظیر با توجه به جثه کوچک شده و زیبایی منحصر به فردی که دارد می تواند خلق کننده زیبایی برای لحظات شادی آفرین  اطرافیان بشمار آید. و ایده جذابی باشد برای هدیه دادن به عزیزانمان باشد.
همچنین این گیاه برای پاکیزه نگه داشتن هوا و جذاب شدن فضای کار، اتاق، رومیزی، آشپزخانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است

خرید انواع بونسای اصل  

نگهداری بونسای

این درختچه زیبا می تواند سالیان سال دوست خوبی برای لحظات شما باشد چون روش مراقبتی آن آسان و لذت بخش است. لذا نیاز گیاه با توجه به خواستگاه استوایی آن هوایی گرم و شرجی با محیطی پر نور و ابیاری متناوب می باشد.

نور بونسای

مقدار نور مورد نیاز گیاه بونسای در انواع مختلف آن کاملا متفاوت می باشد.
انواع فضای باز آن به آفتاب کامل  البته نه آفتاب تیز ظهر تابستان (ساعات ۱۱ الی ۱۷ نیمه خرداد و نیمه شهریور) نیاز دارد. ولی انواع آپارتمانی آن نور پنجره جنوبی که افتاب مستقیم آن را با پرده ای تور فیلتر شده باشد، می پسندند.

آبیاری بونسای

آبیاری این گیاه با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است، اما اگر بخواهید روشی کلی که بتواند طیف وسیعی از انواع این درختچه را پوشش دهد  به روش ذیل عمل می نماییم.
ابتدا مقداری آب را جوشانده و سرد کرده و یا مقداری آب را در ظرف در باز برای یک تا دوشب نگه می داریم. تا از شر کلر و سایر افزودنی های مضر آن که موجب آسیب به گیاهان می شود، خلاص شویم
خاک بونسای نباید کاملا خشک شود و همیشه باید نمناک باشد تاکید می کنیم نمناک ونه مردابی که باعث بیماری و پوسیدگی ریشه گیاه خواهد شد.
با کنار زدن دو سانت از خاک روی گلدان و با انگشت میزان رطوبت خاک را می سنجیم  اگر خیس و پر آب بود دو روز صبر می کنیم و سپس آزمایش فوق را دوباره تکرار نموده در صورت خشک بودن خاک را آبیاری می نماییم.
با در نظر گرفتن گرمای هوا هفته ای دو تا سه بار مناسب است و در فصل استراحت که ابتدای آذر ماه  لغایت پایان بهمن می باشد هفته ای یک مرتبه آبیاری کفایت می کند.
طریقه صحیح آبیاری این است که مقدار آبیاری در حدی باشد که چند قطره از سوراخ ته گلدان خارج شود تا هم همه ریشه های گیاه تغذیه شده و هم شما از سلامت زهکشی گلدانتان مطمعن شوید.
اگر بیش از چند قطره خارج شود مواد مغذی موجود در خاک شسته می شود که موجب سوء تغذیه گیاه می شود.
حتما در انتهای آبیاری زیر گلدانی را چک نموده که آبی داخل آن نباشد. این موضوع را مد نظر داشته باشید که آبیاری زیاد و غرق آبی کردن خاک باعث بیماری و مرگ آن شده ولی تشنگی مختصر تنها باعث کاهش رشد و شادابی گیاه می شود.

خرید آنلاین بونسای

خاک بونسای

خاک مناسب بنسای خاکیست با زهکش بالا که آب اضافه را سریعا دفع نماید. ترکیب ۵۰%کوکوپیت ۲۰%پرلیت ۳۰%درصد پیت ماس ترکیبی ایده آل برای گیاه تان خواهد ساخت.
برای بونساهای فضای باز می توان تا ۲۰% از حجم خاک با ترکیب فوق را با خاک باغچه مرغوب ترکیب نمود.

رطوبت بونسای

برای تامین رطوبت مورد نیاز بونسای یک الی دو بار مه پاشی با اسپری آب در طول روز کافیست
در زمان مه پاشی باید دقت نمود که آفتاب مستقیم روی گیاه نتابد چون باعث سوختگی برگ گیاه می شود.
برای مه پاشی از آب جوشیده سرد شده استفاده شود در صورتی که وقت کافی برای اجرای موارد فوق را ندارید، می توانید از دستگاه بخور سرد یا ساخت جزیزه برای گیاهتان کمک بگیرید.
خرید بونسای اصل

بیماری بونسای

برای جلوگیری از بیماری گیاه توسط حشراتی مانند (شته، شپشک، کنه) از سم دیازینون به نسبت یک در هزار هر ماه اسپری شود.
برای جلوگیری از بیماری قارچی از هر ۴ تا ۶ماه یکبار. از سموم قارچ کش  بنومیل، مان کوزب، کاپیتان وغیره به میزانی که توسط سازنده معتبر قید شده مصرف شود.
پس از هرس برگ و شاخه و ریشه حتما از محلول بنومیل و یا ووردوفیکس استفاده شود.
برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با انواع گل و گیاه آپارتمانی و روش های نگهداری صحیح انواع گل و گیاه و همچنین عمل پسندیده هدیه دادن و تزیین دکوراسون منزل دفتر کار و هر محیط کاری یا مسکونی با فروشگاه اینترنتی صبح گل همراه باشید.

ارائه شده توسط تیم تخصصی فروشگاه آنلاین صبح گل

آدرس وبسایت:   www.sobhgol.com
شماره تماس: ۰۲۱۷۷۲۶۴۳۱۲
تماس و واتساپ: ۰۹۰۱۸۸۸۷۷۴۷

ناگفته های بونسای و نگهداری انواع بونسای
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =