کد خبر : 279351
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
-

رازهای نگهداری و ساخت تراریوم

رازهای نگهداری و ساخت تراریوم

تراریوم راه حلیست برای شرایط فعلی که معمولا فضای منازل محدود شده و از فضا و نور کافی برای نگهداری گیاهان آپارتمانی بی بهره هستیم، باعث شده بسیاری از دوستان عزیز برخلاف میل باطنی که تمایل زیادی به پرورش گل و گیاه دارند، متاسفانه از این لذت محروم شوند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام صبح گل، تراریوم در قرن هفدهم میلادی توسط انگلیسی ها ابداع شد. جهت نقل و انتقال گیاهان بومی مناطق استوایی و دیگر اقصی نقاط دنیا به اروپا زیرا تا قبل از آن با روش های سنتی آن زمان غالبا تمامی گیاهان انتقال یافته به سلامت به مقصد نمی رسیدند. اما تراریوم با محیطی بسته اکوسیستمی ایده آل را برای رشد و نمو گیاهان فراهم کرد. زیرا  دو عنصر حیات بخش آب واکسیژن با چرخه متناوب خود در این محیط شیشه ای توانست جان گیاهان را در این سفر طولانی با کمترین درگیری به سلامت به مقصد رساند.
طراحان دکوراسیون با الهام از این پدیده تراریوم های کوچک و خانگی را ساختند.
همراه و همگام با صبح گل تا تراریومی زیبا

خرید تراریوم    

تراریوم با فضای بسته:

این نوع به فضای شیشه ای و یا پلاستیکی شفافی گفته می شود که کمترین تبادل را با محیط اطراف خود داشته باشد، اینگونه تراریوم مناسب گیاهان رطوبت دوست می باشد.
در اکوسیستم بسته، رطوبت تولید شده گیاه وآب موجود در خاک به جداره محفظه چسبیده و تولید شبنم می کند و این شبنم مجدد به داخل خاک گلدان برگشته و به تغذیه گیاهان کمک  می کند.
البته این تمامی ماجرا نیست. تابیدن نور خورشید و عبور از محفظه شفاف موجب فتوسنتز در برگ گیاهان می شود با این فرایند دی اکسید کربن تبدیل به اکسیژن شده و این چرخه ادامه دارد.
البته شما می توانید در فواصل مختلف درب تراریوم خود را باز کرده و با هوای آزاد به طراوت گیاهانتان کمک نمایید. گیاهان مناسب این فضا از این قبیلند؛ پیله ا، ورنیا، گل سنگ، مارانتا، پتوس، چمن عروس، پپرومیا، انواع سرخس و…

تراریوم با فضای باز: 

اینگونه برخلاف تراریوم فضای باز قبلی تبادل نسبتا بالایی با محیط اطرافش دارد اما همچنان فضای گلخانه ای مناسبی برای گیاهانیست که نیاز رطوبتی پایینی دارند، این نوع تراریوم نیاز آبی بیشتری دارد چون رطوبت خود را از دست می دهد.
بهتره توجه داشته باشید که از گیاهانی که رشد نسبتا کم و نیازهای مشابهی دارند در کنار هم استفاده کنید تا موجب زیبایی دو چندان و حفظ طراوت و شادابی گیاه شود.

خرید انواع تراریوم     

گیاهان مناسب تراریوم با فضای باز:

انواع کاکتوس، ساکولنت ها، سانسوریا، برگ بیدی، گل ناز، مرجان، نئو ژلیا و…
می توان با صرف مبلغی ناچیز از سنگهای رنگی یا دفرمه، وسائل تزئینی، خزه، مصنوعات چوبی که هر کدام جذابیت خاصی را به فضای تراریوم شما می دهد و آن را  بیش از پیش چشم نوازتر کرده و در محیط هایی که مورد پسند شماست قرار گیرد.
صبح گل جهت رضایتمندی بیشتر شما عزیزان با مجموعه ای متنوع ، زیبا و مناسب با هرنوع سلیقه، این افتخار را دارد که در کنار شما باشد تا خریدی مطمئن و بصرفه با بالاترین کیفیت را تجربه کنید و به خانواده بزرگ صبح گب بپیوندید.

آبیاری تراریوم

تراریوم با فضای بسته:

در این نوع تراریوم نیاز چندانی به آبیاری نیست. باید دقت داشته باشید که جداره تراریوم خشک و عاری از شبنم نشان می دهد که زمان آبیاریست.
جهت آبیاری کلیه سطوح سعی کنید از اسپری آب جوشیده سرد شده استفاده شود.
مقدار مه پاشی باید به مقداری باشد که خاک را کاملا مرطوب کند اما آب داخل محفظه جمع نشود تا  پوسیدگی ریشه وخرابی گیاه را به بار نیاورد.
حدودا ماهی یک بار آبیاری برای این نوع کفایت میکند.

تراریوم فضای باز:

 نیاز آب بیشتری نسبت به دیگر تراریوم ها دارد

برای اینکه بدانیم گیاهانمان چه زمانی به آبیاری نیاز دارند. باید رطوبت خاک مجموعه را بسنجیم و از آن جهت که گیاهان مناسب این تراریوم غالبا از دسته کاکتوس ها و ساکولنت ها هستند. باید پس از آن که خاک کاملا خاک شد آبیاری شود. غالبا هرچقدر رنگ خاک روشن شود نشان دهنده خشکی خاک است.
پس از آن که رنگ خاک کاملا روشن شد دو روز صبر می کنیم وسپس آبیاری می کنیم. آب جوشیده سرد شده را به روی خاک به مقداری که آب در ته شیشه جمع نشود مه پاشی می کنیم.

نور تراریوم

از قرار دادن هر گونه تراریوم در زیر تابش مستقیم نور آفتاب اجتناب کرده و نور فیلتر شده به تراریوم بتابانید. تراریوم شفاف مانند عدسی عمل می کند و تابش نور مستقیم بر این تراریوم باعث سوختن گیاهان می شود.

خرید تراریوم خاص      

 رطوبت تراریوم

به علت فضای بسته تراریوم ها نیاز به تامین رطوبت مضاعف نیست و همان تبخیر آب موجود در تراریوم رطوبت مورد نیاز را کفایت می کند. در تراریوم با فضای باز، هفته ای یک یا دو بار مه پاشی بلا مانع است.

بیماریهای تراریوم

با توجه به محیط شرجی و بسته داخل تراریوم. امکان ورود بیماریهای قارچی و گاهی آفات گیاهی دور از ذهن نیست.
جهت پیشگیری از این بیماریها توصیه می شود هر ۲ ماه یکبار کل مجموعه تراریوم را با محلول آب و قارچ کش مانکوزب محلول پاشی کرد.
همچنین ماهی یکبار استفاده از سم مالاتیون برای دفع حشرات مناسب و کافیست.
توجه داشته باشید محیط تراریوم فضایی بسته است. به همین جهت بیماری احتمالی به شدت واگیردار خواهد بود. پس باید سریعا جهت حفظ سلامت سایر گیاهان، گیاه بیمار یا آفت زده را از مجموعه خارج نماییم. در صورت امکان با گیاهی سلامت و مناسب جایگزین نمائیم.
ارائه شده توسط تیم تخصصی صبح گل

آدرس وبسایت:   www.sobhgol.com
تماس و واتساپ: ۰۹۰۱۸۸۸۷۷۴۷
شماره تماس: ۰۲۱۷۷۲۶۴۳۱۲

رازهای نگهداری و ساخت تراریوم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + نه =