کد خبر : 279279
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

واگذاری یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور به کتابخانه ملی

واگذاری یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور به کتابخانه ملی

مدیرکل فراهم‌آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تصمیم و تاکید شورای اسناد ملی بر مسئولیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور و اختیار سازمان در امور یادمان‌ها خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جلال طاهری، مدیرکل فراهم‌آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: در تازه‌ترین جلسه شورای اسناد ملی، موضوع یادمان رؤسای جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت و سیامک سعید فوائدی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده در راستای دستور صادرشده از طرف دادستان کل کشور مبنی بر یکپارچگی اسناد، آثار، اشیاء و هدایای روسای جمهور در یادمان واحد زیر نظر سازمان، بر ابلاغ اجرای نظر دادستان کل کشور به سازمان برای اجرا در روزهای آتی تاکید کرد.

او افزود: در ادامه جلسه ۳۶۰ شورای اسناد ملی اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پیشینه‌ای از بحث‌های موجود درباره یادمان‌ها و اقدامات انجام‌شده از طرف سازمان را به استحضار اعضای شورا رساند و در این راستا رفیع‌زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در خصوص ضرورت تعیین تکلیف دستور قضایی صادرشده و مصوبه هیات وزیران در این مورد مطالبی بیان کرد.

طاهری سپس بیان کرد: در نهایت اعضای شورا ضمن تأکید بر یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور و مسئولیت و اختیار تام سازمان در امور یادمان‌ها، مصوب کرد تا برابر دستور قضایی صادرشده دادستانی کل کشور در این مورد اقدام شود.

او گفت: همچنین شورای اسناد ملی ایران تصمیم‌گیری در مورد پیش‌نویس آئین‌نامه یادمان‌های روسای جمهور را به مشخص شدن دستور قضایی صادرشده و ارسال پیش‌نویس برای اعضای شورا برای بررسی و طرح در جلسات آتی کرد.

مدیرکل فراهم‌آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه ۱۰ ردیف درخواست مجوز امحای اوراق راکد مربوط به سازمان پزشکی قانونی، مطرح شد و مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که مصوبه آن برای اجرا به دستگاه فوق ابلاغ خواهد شد.

سیصدوشصدمین جلسه شورای اسناد ملی ایران با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مهدی حجت، عضو متبحر در تاریخ و فرهنگ ایران و رئیس شورا، سیامک سعید فوائدی، دادیار دادسرای دیوان عالی‌ کشور، علی کامیار، دادستان کل دیوان محاسبات کشور، علاءالدین رفیع‌زاده، معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری، رسول جعفریان، عضو متبحر در تاریخ و فرهنگ ایران و خسرو طالب‌زاده معاون اسناد ملی ایران به صورت مجازی برگزار شد.

پیش‌تر اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از راه‌اندازی یادمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی در این سازمان خبر داده و گفته بود: بر اساس ماده ۵ قانون اسناد ملی، این سازمان پیگیر ایجاد یادمان‌های ریاست جمهوری است و اکنون مجموعه اسناد مربوط به روسای جمهوری دولت‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شکل گرفته و هر آن‌چه جنبه سندی دارد به آرشیو ملی منتقل می‌شود.

واگذاری یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور به کتابخانه ملی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 2 =