کد خبر : 279187
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

روسیه: به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان را بعد از تشکیلش در نظر داریم

روسیه: به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان را بعد از تشکیلش در نظر داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی خبری گفت مسکو به مجرد تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان به رسمیت شناختن این دولت جدید و مقاماتش را در نظر خواهد گرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: ما خواهان تشکیل یک دولت ائتلافی فراگیر در افغانستان با مشارکت همه نیروهای سیاسی و قومی این کشور از جمله اقلیتهای قومی هستیم بنا براین سوال به رسمیت شناختن مقامات این کشور بعد از پایان این فرآیند مطرح خواهد شد.

به گفته زاخارووا، روسیه به طور مداوم لزوم تبدیل افغانستان به یک کشور صلح آمیز، مستقل و برخوردار از ثبات اقتصادی تاکید دارد.

او تصریح کرد که طالبان به توسعه روابط با جامعه بین المللی تمایل نشان داده است.

این سخنگو گفت: ما بیانیه شهاب الدین دلاور، مقام ارشد طالبان را متذکر میشویم که در آن او از کشورهای خارجی که شتابزده هیاتهای دیپلماتیکشان در افغانستان را منحل کرده خواسته فعالیت این هیاتها را از سر بگیرند. این پیام نشان دهنده آمادگی رهبران طالبان برای توسعه روابط با جامعه بین المللی است.

زاخارووا اظهار کرد، سفارت روسیه در کابل به کار عادی خود ادامه می دهد. او گفت: وضعیت مربوط به امنیت کارکنان و تاسیسات در این مقطع تحت کنترل است.

روسیه: به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان را بعد از تشکیلش در نظر داریم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + ده =