کد خبر : 279244
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
-

ثبت تصویر خورشید توسط ماهواره چینی‌ها

ثبت تصویر خورشید توسط ماهواره چینی‌ها

چندی پیش چین ماهواره هواشناسی موسوم به ” Fengyun ۳E” را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین به مدار برنامه‌ریزی شده فرستاد حال این ماهواره موفق به ثبت تصاویری از خورشید شده است.

به گزارش عصرقائم، ماهواره آب و هوایی Fengyun ۳E اولین تصویر آزمایشی خود از خورشید را ثبت کرده است که این تصویر به محققان در پیش بینی فعالیت‌های خورشیدی و تاثیر آنها بر آب و هوای زمین و فضا کمک خواهد کرد.

ماهواره هواشناسی “Fengyun ۳E” (FY-۳E) در ماه ژوئیه سوار بر موشک لانگ مارچ ۴ پرتاب شد و به گفته سازمان ملی فضایی چین این پرتاب، ۳۷۷امین مأموریت پرواز سری موشک‌های لانگ مارچ بود.

FY-۳E به ۱۱ محموله سنجش از دور مجهز است و اولین ماهواره هواشناسی جهان در مدار صبح زود(early morning orbit) برای خدمات شهری خواهد بود.

این ماهواره که با عمر هشت ساله طراحی شده است، عمدتاً دمای جو، رطوبت و سایر پارامترهای هواشناسی را برای برنامه‌های پیش‌بینی عددی اندازه‌گیری می‌کند و با این داده‌ها وضعیت پیش بینی آب و هوای چین را بهبود می‌بخشد.

همچنین برای پاسخگویی بهتر به تغییرات آب و هوایی و پیشگیری و کاهش بلایای جوی، بر برف و یخبندان جهانی، دمای سطح دریا، بلایای طبیعی و محیط زیست نیز نظارت خواهد داشت.

علاوه بر این، ماهواره یاد شده بر محیط خورشید و فضا و تأثیرات آنها و همچنین داده‌های یونوسفر برای برطرف کردن نیازهای چین در زمینه پیش‌بینی وضعیت هوا و خدمات پشتیبانی نظارت خواهد کرد.

ماهواره و موشک مذکور توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای ساخته شده است که این آکادمی نیز تحت نظارت شرکت علوم و فناوری هوافضا چین فعالیت می‌کند.

“ژانگ پنگ” (Zhang Peng) معاون مرکز ملی هواشناسی ماهواره ای گفت: از آنجا که خورشید منبع اصلی انرژی برای زمین است ، فعالیت های آن بر آب و هوا و سیستم‌های آب و هوایی نیز تأثیر می‌گذارد و ما باید همیشه به فعالیت‌های خورشیدی توجه کنیم. علاوه بر موارد ذکر شده این تصاویر می‌توانند داده‌های دقیق تری برای پیش بینی آب و هوای فضا و اطمینان از ایمنی عملکرد فضاپیماهای سرنشین دار و فضانوردانی که پیاده روی فضایی انجام می‌دهند ، ارائه دهند.

ثبت تصویر خورشید توسط ماهواره چینی‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =