کد خبر : 279230
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
-

اوج‌ دوباره کرونا در آمریکا و اشباع بیمارستان‌ها از بیماران کووید

اوج‌ دوباره کرونا در آمریکا و اشباع بیمارستان‌ها از بیماران کووید

بی‌علاقگی بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان‌های این کشور را به ویژه در ایالات جنوبی مملو از بیمار کرده به گونه‌ای که در بخش‌های مراقبت‌ویژه تخت خالی موجود نیست، دارو کفاف نمی‌دهد و در مراکز درمانی کودکان نیز زنگ خطرِ افزایش ابتلا به صدا درآمده است.

به گزارش عصرقائم، در حال حاضر میانگین روزانه بیماران بستری کرونا در ایالات متحده ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است.

این رقم فشار سنگینی به کادر درمان وارد می‌کند و بیمارستان‌ها اشباع شده‌اند. در آلاباما، جورجیا، تگزاس، فلوریدا و آرکانزاس تنها ۱۰ درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه خالی مانده‌اند.

یک پزشک شاغل در فلوریدا به شبکه خبری “ای‌بی‌سی” می‌گوید: ذخایر دارویی و تجهیزاتی اکثر بیمارستان‌ها در حال اتمام هستند. می‌ترسیم که به زودی علاوه بر تخت، اکسیژن هم نداشته باشیم. ما دیگر حتی امکان تست هم نداریم.

میشل پوگت، همراه یکی از بیماران که پسر ۴۶ ساله‌اش را به بیمارستان برده می‌گوید که فرزندش به دلیل عواقب پاندمی کرونا درگذشته است، مرگی نه به خاطر ابتلا به ویروس بلکه ناشی از تکمیل بودن ظرفیت بیمارستان‌ها و خالی نبودن تخت در بخش مراقبت‌های ویژه.

فرزندِ میشل از التهاب لوزالمعده رنج می‌بُرد و باید فورا بستری می‌شد اما هیچ کلینیکی جای خالی نداشت.

او با تاکید بر این که  که بیمارستان‌های پنج ایالت در تماس‌های تلفنی، آنها را جواب کردند،‌ گفت: مشکل پانکراسِ پسرم به سادگی قابل مداوا بود اما پس از ساعت‌ها معطلی، پیدا نشدن تخت و عدم رسیدگی پزشکی، فرزندم جانش را از دست داد.

گزارش‌ها حاکیست بیمارستان‌هایی که جا ندارند، عملا مملو از افراد واکسینه نشده هستند. مراکز درمانی ۴۰ ایالت آمریکا اعلام کرده‌اند که تنها بین یک دهم تا پنج درصد افراد بستری شده، واکسن زده‌اند. نتایج  پژوهش تازه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا (CDC) نیز نشان می‌دهد که احتمال رجوع افراد واکسن نزده به بیمارستان‌ها ۲۹ برابر شهروندان واکسینه شده است.

آنتونی فائوچی، ویروس شناس برجسته آمریکایی تاکید دارد که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی می‌توان دید که نرخ ابتلا چه تغییر آشکاری خواهد کرد اما همه آمریکایی‌ها به واکسیناسیون عمومی اعتماد ندارند و بسیاری هم رهنمودهای غیرعلمی و بی فایده را از اینترنت و فضای مجازی می‌گیرند نه از مراکز رسمی بهداشتی.

کودکان در معرض خطرند

بنابر گزارش دویچه، هرچند کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان به کرونا مبتلا می‌شوند اما هم اکنون تعداد زیادی بیمار خردسال یا نوجوان در بیمارستان‌های آمریکا تحت مداوا قرار دارند. در ماه اوت آمار این گروه سنی در میان بستری شدگان بیش از ۵۲ هزار نفر بود.

این روزها اکثر دانش آموزان در کلاس‌های درس کنار هم می‌نشینند و غالبا ماسک نمی‌زنند. برای همین سویه دلتا در آمریکا به سرعت در حال گسترش است. جامعه پزشکان اطفال در آمریکا اعلام کرده که بلافاصله پس از بازگشایی مدارس، تست کرونای ۱۸۰ هزار کودک مثبت شد و بسیاری به قرنطینه رفتند.

اتحادیه بیمارستان‌های کودکان آمریکا اکنون در فراخوانی از همه خواسته است که در واکسن زدن لحظه‌ای درنگ نکنند. در فراخوان این اتحادیه که در نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است که افزایش موارد ابتلا به کووید نزد کودکان و نوجوانان، عوارض بلندمدت تنفسی، استرس و فرسایش‌های جسمی و روحی جدی در بر دارد و شبکه درمان کودکان را نیز در فشار خطرناکی قرار می‌دهد.

اوج‌ دوباره کرونا در آمریکا و اشباع بیمارستان‌ها از بیماران کووید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + نوزده =