کد خبر : 279200
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
-

احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و آبگرفتگی معابر مازندران

احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و آبگرفتگی معابر مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: بارش‌های رگباری احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و آبگرفتگی معابرمناطق ساحلی و جلگه‌ای استان را در پی دارد.

به گزارش عصرقائم، علی اصغر احمدی در گفت و گویی اظهار کرد: در پی شکل گیری جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی از اوسط امروز تا اواخر شنبه ۱۳ شهریور در استان همراه با وقوع رگبار باران، رعدو برق، کاهش دما، وزش باد شدید در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و مواج شدن دریای خزر درباره بارش‌های سیل آسا هشدار داد.

احمدی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بویژه غرب استان، کاهش ۷تا۱۰ درجه‌ای دما، خسارت تندباد لحظه‌ای و احتمال برق گرفتگی ناشی از رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

وی با توصیه به خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خاطرنشان کرد: به علت پیش‌بینی وزش باد شدید، ایمن سازی سازه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر و مقاوم سازی پوشش فضای گلخانه‌ها از جمله تمهیدات ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی هم توصیه کرد؛ با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.

احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و آبگرفتگی معابر مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − ده =