کد خبر : 279163
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

حسینی بوشهری: انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را کنار خود داشته باشد

حسینی بوشهری: انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را کنار خود داشته باشد

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی فرصتی الهی است و اگر نتوانیم از این فرصت بهره بگیریم، خداوند با ما اتمام حجت می‌کند و مقصر هستیم.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق، گفت: توکل بر خدا یک اصل کلیدی در راه حصول موفقیت است و رسیدگی به وضعیت کنونی مردم در عرصه معیشت از وظایف و اولویتهای مهم نظام به شمار می‌رود.

وی افزود: توکل بر خدا را مبنای کار خود قراردهید؛ چراکه گره‌های دشوار با عنایت الهی گشوده خواهد شد؛ توفیق زمانی حاصل می‌شود که انسان به خدا توکل داشته باشد.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین یادآور شد: توفیق الهی سرمایه بزرگی است که خدا نصیب هر شخصی نمی‌کند اما اگر خداوند به ما توفیق داد و فرصتی را نصیب ما کرد، بعد از آن با ما اتمام حجت نیز خواهد کرد؛ انقلاب اسلامی فرصتی الهی است و اگر نتوانیم از این فرصت بهره بگیریم، خداوند با ما اتمام حجت می‌کند و مقصر هستیم.

حسینی بوشهری بر لزوم تهیه یک فهرست و دورنمای جامع، قبل از شروع فعالیت‌ها، تأکید کرد و گفت: برای فعالیت خود یک فهرست آماده کنید و شاخصه‌ها، اولویت‌ها، افق و نگاه به آینده را در آن لحاظ کنید چرا که موفقیت صرفا با برنامه‌ریزی جامع امکان پذیر است و این برنامه‌ریزی باید قبل از شروع فعالیت، انجام شده و همه جوانب در آن مدنظر قرار گیرد.

وی زمینه و عرصه فعالیت وزارت اقتصاد را بسیار بزرگ و تأثیر گذار توصیف کرد و افزود: بخشی از کارها روزمره‌اند و به عبارت دیگر، مطالبه‌گر فعلی دارند اما این نباید باعث شود تا از مسائل ریشه‌ای و مشکلات ساختاری غفلت شود.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین یادآور شد: مشکلات ساختاری نباید سرمایه انسانی را از بین ببرد بلکه ریل‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که هر کسی بتواند قطار را به مقصد برساند؛ حل مشکلات ساختاری اولویت مهمی است که بهبود عملکرد و کاهش خطای نیروی انسانی را در پی خواهد داشت.

حسینی بوشهری با اشاره به مشکل بیکاری مردم افزود: انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را در کنار خود داشته باشد. اگر روزی دشمن مردم را از این انقلاب دل سرد کند، اصل موجودیت انقلاب در خطر جدی قرار خواهد گرفت. در جنگ هشت ساله دشمن شکست خورد زیرا اندیشه و افکار مردم در کنار انقلاب بود اما اگر روزی افکار جامعه دچار آسیب و دگرگونی گردد، خطر آن از هزاران سرباز مسلح بیشتر خواهد بود.

حسینی بوشهری: انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را کنار خود داشته باشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =