کد خبر : 279047
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

۴ هزار معلم مازندران در آستانه سال تحصیلی بازنشسته شدند

۴ هزار معلم مازندران در آستانه سال تحصیلی بازنشسته شدند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بازنشستگی چهار هزار و ۱۰ نفر از معلمان مازندران در چند ماه گذشته، گفت: در تلاش هستیم تا با به‌کارگیری معلمان بازنشسته به‌عنوان حق‌التدریس و همچنین دادان ساعت اضافه‌کار به معلمان شاغل، کسری معلمان جبران شود.

به گزارش عصرقائم، علیرضا سعدی‌پور طی گفت‌وگویی با اشاره به بازنشستگی چهار هزار و ۱۰ نفر از معلمان مازندران در چند ماه گذشته، اظهار کرد: برای جبران این حجم از کمبود نیرو، چند برنامه به موازات هم اجرا می‌شود تا در ابتدای مهر امسال، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی از سازماندهی ۳۰۰ دانشجوی تعهد دبیری دانشگاه فرهنگیان که دوره چهار ساله کارشناسی خود را با موفقیت سپری کرده‌اند، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد و افزود: برابر مجوز نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل وزارت‌ آموزش و پرورش، در صورت بازگشایی مدارس، این معلمان در آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را بر سر کلاس‌های درس حضوری یا مجازی آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به به آزمون استخدامی ماده ۲۸، خاطرنشان کرد: همچنین، ۵۰۹ نیروی جدید که در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹ پذیرش شدند، با فراگیری آموزش‌های لازم، برای حضور در کلاس‌های درس سازماندهی شده‌اند.

سعدی‌پور با اشاره به طرح تعیین تکلیف نیروها، گفت: حدود ۹۵۰ نفر از مشمولان این قانون که تاکنون به‌کارگیری نشده بودند نیز با اخذ مجوز، به‌صورت حق‌التدریس  فعالیت خود را در دستگاه تعلیم و تربیت استان آغاز می‌کنند و در سال تحصیلی جدید، بر سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: این نیروها درواقع شامل حدود ۴ هزار و ۲۰۰  نیروی آموزشی بودند که حدود سه هزار و ۲۸۰ تن قبلاً جذب شده بودند و حدود ۹۵۰ تن برای سال تحصیلی جدید جذب و سازماندهی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، متذکر شد: در تلاش هستیم تا هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نباشد و با به‌کارگیری معلمان بازنشسته به‌عنوان حق‌التدریس و همچنین دادان ساعت اضافه‌کار به معلمان شاغل، کسری معلمان جبران شود.

4 هزار معلم مازندران در آستانه سال تحصیلی بازنشسته شدند/جبران کمبود معلم با نیروهای حق‌التدریس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =