کد خبر : 279055
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

استقرار نیروهای هند به دنبال مرگ یک رهبر جدایی‌طلب کشمیر

استقرار نیروهای هند به دنبال مرگ یک رهبر جدایی‌طلب کشمیر

«سید علی شاه گیلانی» از سیاستمداران کشمیر هند و حامی جدایی طلبی در سن ۹۱ سالگی در شهر سرینگر درگذشت. در واکنش به این اخبار، مقامات اطراف این شهر نیرو مستقر کردند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه گاردین، یک مقام پلیس کشمیر گفت، نیروهای نظامی در نقاط حساس سرینگر و دیگر شهرهای مهم مستقر شدند و اجازه تردد خودروها داده نمی‌شود.

گیلانی از ارشدترین رهبران جدایی‌طلب در کشمیر بود. خانواده او می‌گویند که این سیاستمدار سالخورده سال‌ها از بیماری رنج می‌برد و بعد از آنکه چندین تجمع اعتراضی ضد هند را رهبری کرد، برای ۱۲ سال تحت حبس خانگی قرار گرفت.

یک عضو خانواده گیلانی به رویترز گفت که این سیاستمدار عصر چهارشنبه دچار احتقان قفسه سینه و درد شد و شب در منزلش در سرینگر، بزرگترین شهر کشمیر هند درگذشت.

ویجای کومار، رئیس پلیس کشمیر هند گفت، در اقدامی احتیاطی و محدودکننده، اینترنت قطع شده است. یک مقام ارشد دیگر گفت، جاده‌های منتهی به منزل گیلانی در سرینگر بسته شده‌اند.

کشمیر همواره کانون درگیری میان هند و پاکستان بوده است. این دو کشور روی کل این منطقه ادعا دارند اما تنها اختیار بخشی از آن را دارند. تنش‌ها در اوت ۲۰۱۹ بعد از آنکه دهلی‌نو وضعیت خودمختار جامو و کشمیر را لغو کرد، دوباره تجدید شد.

سال گذشته گیلانی از جناح تندروی کنفرانس حریت جدا شد و گفت که این گروه از مقابله با تلاش‌های دهلی‌نو برای کاهش کنترل آن بر این منطقه مورد مناقشه باز مانده است.

استقرار نیروهای هند به دنبال مرگ یک رهبر جدایی‌طلب کشمیر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − سیزده =