کد خبر : 279079
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

جنجال سفر وزیر انگلیسی حین سقوط کابل تمامی ندارد

جنجال سفر وزیر انگلیسی حین سقوط کابل تمامی ندارد

وزیر خارجه انگلیس بارها و بارها از پاسخ به اینکه آیا وقتی می‌دانست ممکن است گروه طالبان کشور افغانستان را به کنترل خود درآورد به تعطیلات رفته بود و اینکه تاریخ سفرش چه زمانی بوده است، طفره رفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از یاهو نیوز، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه در جریان صحبت‌های داغ در کمیته مجلس عوام کشورش، یازده مرتبه از افشای تاریخ دقیق سفر لوکس خود به جزیره کرت یونان امتناع کرد.

کابل در تاریخ ۱۵ اوت به کنترل طالبان درآمد و دومینیک راب در همان روز به انگلیس بازگشت.

در کمیته روابط خارجی کریس براینت، نماینده حزب کارگر انگلیس از راب پرسید که آیا در تاریخ ۱۱ اوت در سفر بوده است یا خیر. این تاریخی است که آمریکا گفت افغانستان احتمالا به کنترل طالبان درآید. دومینیک راب با امتناع از پاسخ، گفت ارزیابی شده بود که “تثبیت قدرت طالبان” چندین ماه پس از روند تخلیه در ۳۱ اوت رخ می‌دهد.

وقتی گفته شد که راب به سوال مربوطه پاسخ نداده است، وزیر خارجه انگلیس گفت “قبلا در بیانیه مفصلی درباره تعطیلات من صحبت شد. گفتم که من بدون اطلاع از وضعیت در آینده رفته بودم.” وقتی کریس براینت برای مرتبه سوم درباره زمان سفر او سوال کرد، دومینیک راب گفت: نمی‌خواهم دوباره از اول شروع کنم و فراتر از حقایق گفته شده، حرفی بیان کنم.

نماینده حزب دموکرات در ادامه تاکید کرد که تعطیلات را حق وزرا می‌داند اما مشکل آنجاست که اتباع انگلیسی و افغان‌هایی که به انگلیس طی ۲۰ سال گذشته کمک کردند، در افغانستان در معرض خطر قرار گرفتند. او پرسید: برای مردم انگلیس مهم است که بدانند چرا شما فکر کردید رفتن به آن تعطیلات درست است؟

در ادامه ماجرا، استوارت مک‌دونالد، نماینده حزب ملی اسکاتلندی هشت مرتبه از دومینیک راب پرسید که در چه تاریخی به مسافرت رفته بود و این وزیر خارجه انگلیس هم پاسخ او را نمی‌داد.

جنجال سفر وزیر انگلیسی حین سقوط کابل تمامی ندارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =