کد خبر : 278919
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
-

ویژگی‌ها و تاثیر کتاب داستان کودکانه بر رشد کودکان

ویژگی‌ها و تاثیر کتاب داستان کودکانه بر رشد کودکان

اهمیت کتاب خواندن برای کودکان بسیار زیاد است.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام موشیما، کتاب خواندن برای کودکان بر رشد ذهنی و اجتماعی آن‌ها  بسیار تاثیر دارد. همچنین مهارت‌های خواندن و نوشتن کودکان با کتاب خواندن بسیار افزایش پیدا می‌کند. البته باید توجه داشت که انتخاب یک کتاب داستان کودکانه خوب کمی چالش برانگیز است. نکاتی وجود دارد که در انتخاب کتاب باید حتما به آن‌ها توجه کنید.
یک داستان کودکانه خوب و جذاب، علاوه بر سرگرم کردن کودک، می‌تواند او را به دنیای بزرگ خیال ببرد و خلاقیتش را گسترش دهد. یک داستان کودکانه مفید، باید چیزی برای آموزش به کودک داشته باشد.

به نظر شما ویژگی‌های یک کتاب داستان کودکانه عالی چیست؟

ویژگی‌های یک کتاب داستان کودکانه خوب

یک داستان کودکان عالی، باید قصه‌ای داشته باشد که کودک را مشتاق به شنیدن کند. همچنین تصویرهای زیبا، چشمگیر و پر رنگ و آب یکی از فاکتورهای مهم برای یک داستان کودکانه‌ی جذاب است. توجه کنید که داستان کودکانه‌ای که دارای لحنی بامزه و خنده دار باشد، خیلی راحت‌تر کودک را به خود جذب می‌کند.
کتاب داستان‌های مفید، حتما شامل نکاتی برای آموزش به کودکان هستند. این نکات می‌توانند مفاهیم ساده‌ی علمی باشند یا نکات تربیتی و مفاهیم ارزشمند اخلاقی.

ویژگی‌های یک داستان کودکانه دخترانه

دختران تا حدودی روحیه‌ای لطیف‌تر از پسران دارند؛ به همین علت داستان‌های با شخصیت‌های مهربان و روندی آرام را بیشتر ترجیح می‌دهند. همچنین اهمیت زیبایی تصاویر و رنگ آن‌ها برای دختربچه‌ها بسیار بیشتر است.
البته باید توجه داشته باشید که لزوما همه‌ی دختران داستان‌های آرام و عاطفی را نمی‌پسندند. بسیاری از دختران ترجیح می‌دهند کتاب‌های ماجراجویی یا ابر قهرمانی بخوانند. به همین دلیل بهتر است تا علایق و روحیات فرزند دخترتان را بشناسید و بر اساس آن، یک کتاب داستان کودکانه مناسب برای او انتخاب کنید.

یک داستان کودکانه خوب، درباره‌ی چه موضوعاتی است؟

قوه‌ی تخیل کودکان بی حد و مرز است. آن‌ها حتی باور می‌کنند که یک مبل راحتی می‌تواند قهرمان یک داستان پر ماجرا باشد. داستان‌های کودکانه می‌توانند راجع به عناصر طبیعت مثل ابرها و درختان، راجع به حیوانات، اشیا و کودکان دیگر باشند.
تا زمانی که داستان، چیزی برای آموزش به کودک داشته باشد و روند داستانی آن جذاب باشد، مهم نیست که شخصیت اصلی داستان یک رادیوی قدیمی است یا یک کودک مدرسه‌ای بازیگوش. کودکان، با اشتیاق به یک کتاب داستان کودکانه بامزه با تصاویر زیبا گوش می‌دهند، راجع به هرچه که می‌خواهد باشد.

تاثیر داستان کودکانه برای خواب

خواندن یک کتاب داستان کودکانه برای فرزندتان هنگام خواب، مزایای فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. این کار باعث می‌شود تا رابطه‌ی شما با فرزندتان بسیار بهتر شود و کودک راحت‌تر به شما اعتماد کند. علاوه بر آن، داستان قبل از خواب، احساس امنیت و در نتیجه خوابی راحت برای او به ارمغان می ‎آورد.
داستان‌های قبل از خواب قوه‌ی تخیل کودک را به کار می‌اندازند و باعث می‌شوند تا کودک هنگام خواب در دنیای رویاهاش غرق شود و خوابی شیرین را تجربه کند.

تاثیر خواندن کتاب داستان کودکانه بر رشد ذهنی کودکان

کتاب خواندن برای کودکان تاثیر بسیاری بر رشد ذهنی و اجتماعی آن‌ها دارد. یک داستان کودکانه مفید، دایره‌ی لغات کودک را بسیار افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا مهارت‌های حل مسئله و صحبت کردن کودک ارتقا پیدا کند.
کتاب خواندن برای کودکان، آن‌ها را با ارزش‌های اخلاقی مهمی آشنا می‌کند که در روابط آن‌ها با دیگران تاثیرات بسیاری می‌گذارد. کودکان می‌آموزند که چگونه به احساسات و عقاید دیگران احترام بگذارند. همچنین کودکانی که مرتبا کتاب می‌خوانند، با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف آشنا می‌شوند و به همین دلیل کمتر نشانه‌های نژاد پرستی در آن‌ها دیده می‌شود.

انتخاب یک داستان کودکانه جدید

در دنیای امروز، کتاب داستان های کودکانه تنوع بسیاری دارند. از کتاب‌های تخیلی و ابر قهرمانی تا کتاب‌های علمی و سریالی. برای انتخاب یک داستان کودکانه جدید، حتما باید علایق و روحیه‌ی فرزندتان را در نظر بگیرید. بهترین کار این است که بگذارید کودک خودش کتاب مورد علاقه‌اش را انتخاب کند.
بهترین انتخاب‌ها می‌توانند کتاب‌های تخیلی و کتاب‌های دنباله‌دار باشند. همچنین در چند سال اخیر امکان سفارش کتاب‌ داستان‌های اختصاصی با اسم و تصویر کودک فرآهم آمده است.

کتاب داستان اختصاصی با اسم و تصویر کودک

کتاب داستان های اختصاصی با اسم و تصویر کودک، انتخاب‌هایی عالی برای علاقه‌مند کردن او به کتاب و مطالعه هستند. قهرمان اصلی این داستان‌ها فرزند دلبند شماست که این امر باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود. کودک وقتی احساس می‌کند که خودش داستان را پیش می‌برد، بسیار مشتاق و ذوق زده خواهد شد.
کتاب داستان های اختصاصی به راحتی کودک را به روند داستان جذب می‌کنند. خرید این کتاب‌ها انتخابی بسیار هوشمندانه برای افزایش عزت نفس و همچنین ارتقا مهارت‌های حل مسئله و صبر در کودکان است.

سخن پایانی

تاثیرات مثبت کتاب خواندن برای کودکان بی‌شمار است. خواندن داستان کودکانه برای فرزندتان احساس صمیمیت و اعتماد را بین شما و او افزایش می‌دهد. همچنین کتاب خواندن برای کودکان دایره‌ی لغات آن‌ها را گسترش می‌دهند و باعث ارتقای مهارت‌های خواندن و نوشتن در آن‌ها می‌شود.
انتخاب یک داستان کودکانه مناسب برای فرزندتان می‌تواند چالش برانگیز باشد. برای انتخاب یک کتاب داستان خوب، باید روحیات و سلیقه‌ی فرزندتان را در نظر بگیرید. یک کتاب داستان خوب، عموما لحنی بامزه دارد و تصاویر آن زیبا و چشمگیر هستند.
مطمئن باشید با کمی تحقیق و توجه به روحیات فرزندتان می‌توانید کتاب‌های مناسب برای رشد ذهنی و شخصیتی او را پیدا کنید.

ویژگی‌ها و تاثیر کتاب داستان کودکانه بر رشد کودکان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =