کد خبر : 278881
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
-

مجمع نمایندگان استان تهران از لواسانات بازدید کرد

مجمع نمایندگان استان تهران از لواسانات بازدید کرد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی از بازدید امروز نمایندگان تهران از بخش لواسانات پرداخت.

به گزارش عصرقائم، علی خضریان در گفت و گو ، در تشریح بازدید صبح امروز این مجمع از بخش لواسانات گفت: جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران ضمن بازدید از مناطق مختلف لواسانات و گفتگوی با مردم، در جلسه‌ای با حضور امام جمعه لواسانات، مسئولان اجرایی و قضایی و اعضای شورای منطقه، ضمن مرور مسائل مطرح و حل شده جلسه قبل، برخی مشکلات منطقه‌ای در حوزه راه‌سازی، آموزش و پرورش، آب روستایی و زمین‌خواری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خضریان بیان کرد: در این نشست همچنین مشکلات تپه سرخ و راه‌های روستایی که در جلسه قبل مطرح و بررسی شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت و گزارش آن ارائه شد.عدم استقرار اداراتی از جمله آموزش و پرورش، پلیس راهور، نیروی انتظامی، ثبت احوال در بخش لواسانات با توجه به جمعیت هفت هزار نفری این منطقه، مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده تا حدی که مردم برای انجام هرگونه کارهای اداری مجبورند به ادارات منطقه تجریش مراجعه کنند.

خضریان تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد، پیگیر حضور ادارات در بخش لواسانات باشیم تا بخشی از دغدغه‌های مردم برای پیگیری امورشان مرتفع شود.اختلاف حریم شهرداری تهران با شهرداری لواسانات یکی دیگر از مسائلی بود که در این جلسه مطرح و بررسی و مقرر شد، مجمع نمایندگان میان این دو شهرداری میانجی‌گری کرده و موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به بررسی موضوع تعریض جاده تلو در این جلسه نیز گفت: بار ترافیکی جاده لواسان به ویژه در روزهای پایانی هفته مشکلات جدی را برای مردم ایجاد کرده که مقرر شد، نمایندگان بحث تعریض جاده تلو جهت کمک به بار ترافیکی جاده لواسان را از راهداری استان تهران پیگیری کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: بحث تامین آب شرب روستایی بخش لواسانات یکی دیگر از مسایل مطروحه بود و مقرر شد، پیگیری‌ها از طریق شرکت آب منطقه‌ای و آبفا انجام شود. همچنین موضوع ایمن‌سازی جاده مواصلاتی بین لواسان کوچک و لواسان بزرگ یکی دیگر از محورهای مورد بحث بود زیرا رانشی بودن این جاده، جان مردم منطقه را به ویژه در کنار سد لتیان به خطر انداخته که باید رفع شود.

خضریان تصریح کرد: اصلاح قانون تغییر کاربری اراضی به عنوان یک بحث ملی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد، مجمع نمایندگان استان تهران این موضوع را در کمیسیون‌های مربوطه پیگیری کند. موضوع اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و ماده ۹۹ فرمانداری‌ها هم بررسی شد، و جزییاتی از طرح اصلاح ماده ۱۰۰ که اکنون در نوبت صحن قرار دارد تا قدمی در جهت تحقق عدالت، حقوق مردم و عدم ایجاد مسیری جهت خلاف فروشی در کشور برداشته شود در جلسه ارایه شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران بیان کرد: همچنین با توجه به نقش مجمع نمایندگان استان در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان، جهت حضور مداوم پیشنهاد راه‌اندازی دفتر ثابت این مجمع در بخش لواسانات نیز مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر شد با همت مجمع نمایندگان تهران و همراهی امام جمعه لواسانات، نمایندگان مجلس در زمان‌های مشخص شده‌ای، جهت رسیدگی به مشکلات مردم این بخش و ملاقات مردم با نمایندگان خود شرایط لازم جهت حضور مداوم در لواسانات را فراهم کنند.

مجمع نمایندگان استان تهران از لواسانات بازدید کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − پانزده =