کد خبر : 278892
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
-

تشدید آتش سوزی “کالدور” در غرب آمریکا

تشدید آتش سوزی “کالدور” در غرب آمریکا

آتش نشانان در غرب آمریکا همچنان در تلاش برای مهار آتش سوزی “کالدور” هستند که اواسط ماه گذشته از منطقه کوهستانی شرق شهر “ساکرامنتو” در این ایالت شروع شد.

به گزارش عصرقائم، آتش نشانان روز گذشته (سه شنبه) به رغم وزش بادهای شدید در تلاش برای مهار آتش سوزی موسوم به “کالدور” بودند تا از خانه های حاشیه جنگل های خشک در نزدیکی دریاچه تفریحی “تاهو” در برابر این حریق گسترده محافظت کنند.

به گفته مقامات محلی، صدها نفر که برای تفریح به دریاچه تاهو واقع در ناحیه سیرا نوادای کالیفرنیا رفته بودند برای نجات جان خودشان از این منطقه گریخته اند.

با تخلیه سکنه دریاچه جنوبی تاهو، شهری با ۲۲ هزار نفر جمعیت و روستاهای مجاور آن به دلیل گسترش این حریق، ترافیک در جاده های محلی و راه های مواصلاتی، سنگین شده بود.

به گفته وزارت جنگلداری و حفاظت آتش نشانی کالیفرنیا، حدود ۵۰ هزار نفر به دلیل گسترش آتش سوزی کالدور، دستور تخلیه اجباری دریافت کردند.

گزارشات حاکیست تا روز گذشته آتش سوزی بیش از ۷۷ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی جنگل های خشک را سوزانده که این مقدار حدودا ۵۶۶۵ هکتار بیشتر از روز قبل است.

هنری هررا، سخنگوی وزارت جنگلداری و حفاظت آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرد که بر اثر تشدید این حریق دست کم ۶۶۹ سازه در روز گذشته تخریب شده است که بیشتر آنها منازل مسکونی هستند و ۳۴ هزارساختمان دیگر در معرض تهدید آتش سوزی قرار دارند.

بنابر گزارشات، هیچ مورد فوتی تا به حال گزارش نشده است اما سه آتش نشان و دو غیرنظامی در روزهای گذشته مجروح شده اند.

تنها در این فصل، بیش از ۶۸۰۰ آتش سوزی بزرگ و کوچک حدود ۶۸۹ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا را سوزانده است.

به گزارش خلیج تایمز، سازمان مراتع و جنگل ها در کالیفرنیا تمام ۱۸ جنگل ملی این ایالت را تا اواسط سپتامبر (ماه جاری) به روی عموم بسته است، اقدامی کم سابقه که این سازمان قبلاً تنها یک بار در طول فصل آتش سوزی فاجعه بار گذشته انجام داده بود.

تشدید آتش سوزی "کالدور" در غرب آمریکا
عکس: آسوشیتدپرس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 2 =