کد خبر : 278926
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
-

بازداشت منتقل‌کننده اصلی سلاح به داعش در کرکوک و صلاح الدین

بازداشت منتقل‌کننده اصلی سلاح به داعش در کرکوک و صلاح الدین

نیروهای عراقی امروز (چهارشنبه) توانستند منتقل‌کننده اصلی سلاح و تجهیزات به گروه تروریستی داعش را در کرکوک و صلاح الدین دستگیر کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، منتقل‌کننده اصلی سلاح و تجهیزات به گروهک‌های تروریستی داعش در کرکوک و صلاح الدین سرنگون شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق موفق شد طبق احکام ماده چهارم تروریسم یک مظنون تحت تعقیب را در استان کرکوک دستگیر کند.

این متهم به عضویت خود در گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ و همکاری با تروریست‌ها برای هدف قرار دادن نیروهای سرویس امنیتی اعتراف کرد. این متهم همچنین در دو حمله به واحدهای پالایشگاه بیجی مشارکت داشت.

متهم مذکور همچنین منتقل کننده سلاح و تجهیزات در گروهک‌های تروریستی و مخفیگاه‌های داعش در داخل استان صلاح الدین و کرکوک بود و روال حقوقی در حق این تروریست اتخاذ شده است.

پیشتر، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق خاطرنشان کرد، نیروهای عراقی پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق آماده حفاظت و تامین امنیت کشور از هرگونه خطر هستند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

بازداشت منتقل‌کننده اصلی سلاح به داعش در کرکوک و صلاح الدین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − هشت =