کد خبر : 278893
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
-

گزارش‌هایی از آغاز انتقال دفاتر شبکه‌های العربیه و ام بی سی از دبی به ریاض

گزارش‌هایی از آغاز انتقال دفاتر شبکه‌های العربیه و ام بی سی از دبی به ریاض

اختلافات عربستان و امارات بعد از اعلام خبرگزاری بلومبرگ درباره آغاز انتقال شبکه‌های خبری العربیه و ام بی سی عربستان از دبی به ریاض وارد فصل جدیدی از تنش نرم شده است.

به گزارش عصرقائم، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که دوشنبه گذشته به کارکنان شبکه‌های العربیه و الحدث طرح انتقال از دبی به ریاض ابلاغ شد. این اقدام در چند مرحله صورت می‌گیرد و هدف تولید ۱۲ ساعت برنامه‌های خبری از ریاض با فرا رسیدن ژانویه ۲۰۲۲ خواهد بود. از بقیه کارمندان نیز برای انتقال تدریجی به ریاض حمایت خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، عربستان بر شرکت‌های بین‌المللی فشار می‌آورد تا مراکز خود در خاورمیانه را با آغاز سال ۲۰۲۴ به عربستان ببرند.

بلومبرگ به نقل از سام بارنیت، رئیس اجرایی گروه ام بی سی که بزرگترین ایستگاه رادیویی در خاورمیانه و شمال آفریقا است اعلام کرد: طرح‌های شرکت سعودی برای ایجاد دفتر جدید در ریاض در مسیر درست است. گروه ام بی سی برای حفظ حضور منطقه‌ای قوی تلاش می‌کند.

از اوایل ۲۰۲۴ دولت عربستان و نهادهای مورد حمایت دولت از امضای قرارداد با شرکت‌های خارجی که دفاتری در کشورهای دیگری از خاورمیانه دارند خودداری خواهند کرد. هدف از این اقدام تقویت فرصت‌های شغلی است.

روابط عربستان و امارات این روزها در مرحله‌ای از رکود به سر می‌برد. این تنش‌ها از زمان آشتی یکجانبه عربستان با قطر براساس توافق العلا آغاز شد و باعث شد امارات نیز اقدامات سریعی درباره آشتی با ترکیه و قطر اتخاذ کند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می‌خواهد این کشور به مرکز اقتصادی اول در خاورمیانه و خلیج فارس تبدیل شود و بساط را از زیر پای دبی بکشد.

منابع آگاه اعلام کردند که شهر توریستی نیوم عربستان به منزله دبی جدید خواهد بود. شاید انتقال نهادهای رسانه‌ای معروفی مثل العربیه و ام بی سی با هدف لغو نقش دبی به عنوان مرکز رسانه جهانی باشد.

پخش تلویزیون الشرق سعودی از لندن به جای دبی اولین اجرای عملی این سیاست جدید عربستان بود.

گزارش‌هایی از آغاز انتقال دفاتر شبکه‌های العربیه و ام بی سی  از دبی به ریاض
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + شش =