کد خبر : 278875
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

ضروری ترین ابزار برای آموزش مکانیک خودرو

ضروری ترین ابزار برای آموزش مکانیک خودرو

همه ما در مورد جک معمولی چرخ دستی، پایه‌های محور و غیره می‌دانیم. اما مفیدترین ابزار مکانیکی خودرو برای ما کدام‌ها هستند و بدون کدام ابزارها نمی‌توانیم کار کنیم؟ چه ابزاری برای یک مبتدی ضروری است؟ در شروع کار تهیه چه ابزاری اهمیت چندانی ندارد؟

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام آموزشگاه فن آموزان، در این مقاله بررسی می کنیم که برای گذراندن آموزش مکانیک خودرو به چه ابزاری نیاز داریم؟ با لیست ابزارهای ضروری مکانیکی خودرو آشنا می‌شویم که نسبت به سایر تجهیزات مهمتر هستند.

۱.آچار ضربه ای

آچار ضربه ای طراحی شده است تا گشتاور بالایی را با حداقل فشار به کاربر تحویل دهد. داشتن این ابزار برای باز کردن پیچ و مهره‌های بسیار محکم در قسمت‌هایی که مستعد زنگ زدگی هستند، مانند اتصالات گلوله ای، پیچ‌های پایانه و غیره به کار می‌روند
توصیه می‌کنیم آچارهای هوایی با بدنه فلزی تهیه نکنید. برخی از ابزارها مثل آچار ضربه ای بسته به آب و هوا می‌توانند بسیار سرد شوند و دست را اذیت کنند.

۲.آچارهای گشتاور Torque Wrenches (۱/۴″ and ۱/۲″)

از سایر ابزار مکانیکی خودرو داشتن آچارهای گشتاور با کیفیت خوب و اندازه‌های مختلف است. در صورت جدید بودن باید گواهی کالیبراسیون به آنها ارائه شود. در حالت ایده آل، اندازه ۱/۴ اینچ را برای پیچ و مهره‌های کوچک‌تر که حدود ۰ تا ۳۰ نانومتر یا بیشتر هستند و ۱/۲ اینچ را برای گشتاور بیشتر (مانند پیچ ​​های چرخ) استفاده می کنند. یک آچار گشتاور ۱/۴ اینچی نباید روی مهره‌ها و پیچ‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار گیرد چرا که برخی از پیچ‌ها ی کوچک بسیار مهم هستند و باید به اندازه کافی ابزار مکانیکی خودرو داشته باشید.

۳.مولتی‌متر
این ابزار وجود برق را در سیم‌ها بررسی می کند و همچنین ولتاژ را اندازه میگیرد.

۴.تفنگ حرارتی یا مشعل ضربه ای

در موارد زیادی کاربرد دارد، اما بیشتر برای شکستن قفل نخ مانند Loctite است، قبل از تلاش برای برداشتن پیچ و مهره‌هایی که به نظر می‌رسد خورده شده باشد، گرم کردن بدنه در اطراف پیچ می‌تواند کمک کننده باشد.

۵.روان‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌ها

روان‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌ها از ابزار مکانیکی خودرو فقط برای تمیز کردن ترمزها و دیسک‌ها نیست، این اسپری جادویی انواع کثیفی‌ها را از بین می برد.

۶.دستکش مکانیک (نیتریل و غیر یکبار مصرف)

وقتی صحبت از دستکش می‌شود، نیتریل پیشرو است زیرا در برابر انواع مواد شیمیایی خشن مقاوم می باشد اما لاتکس ممنوع است. وقتی هوا سرد می‌شود، معمولاً یک جفت دستکش نیتریل در زیر دستکش‌های مکانیکی نایلون/پلی استر معمولی می‌پوشیم. همچنین دستکش از شما در برابر مایعاتی مانند پاک کننده ترمز محافظت میکند که ممکن است روی دستان شما چکه کند.

۷.آچار کلید/آچار بزرگ قابل تنظیم

از سایر ابزار مکانیکی خودرو آچار بزرگ قابل تنظیم را می‌توان نام برد تقریباً برای همه شرایط ایده آل است، مخصوصاً با پیچ و مهره متریک یا امپریالیستی.

۸.پیچ گوشتی

مجموعه‌ی کاملی از پیچ گوشتی تهیه کنید. پیچ‌گوشتی چاک‌داریا همان flathead هم داشته باشد، این ابزار خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌کنید به دردتان می خورد. پیچ‌گوشتی‌های کوچکی هم باید داشته باشید که برای کارهای الکترونیکی ظریف استفاده شوند.

۹.انواع انبردست

حداقل، جعبه ابزار شما باید شامل برخی انواع انبردست باشد: مفصل لغزش، بینی سوزنی و گریس.

۱۰.آچار فیلتر روغن

تعویض روغن و فیلتر یک رکن اساسی در تعمیر خودرو است. برای برداشتن فیلتر به آچار فیلتر روغن اختصاصی نیاز دارید.

۱۱.نوار ry

هنگامی که شروع به کار روی اتومبیل می‌کنید، به اهمیت یک میله خوب پی می‌برید. به عنوان یک مبتدی، شما ممکن است یک نوار پیچ متوسط در جعبه ابزار خود داشته باشید. اما وقتی ماهرتر شوید، می‌توانید طول‌های متنوعی را تهیه کنید.

۱۲.فشارسنج لاستیک

فشار باد تایرها بر جنبه‌های مختلف عملکرد خودرو از جمله هندلینگ، قابلیت ترمزگیری و مسافت پیموده شده سوخت تأثیر می‌گذارد. شما باید بخواهید از فشار سنج لاستیک استفاده کنید تا مطمئن شوید لاستیک‌های خودرو به درستی باد میشوند.

۱۳.آچار گشتاور

آچار گشتاور زمانی به کار می‌آید که نیاز به بستن مهره یا پیچ با مشخصات خاصی داشته باشید. آچار گشتاور ابزاری ضروری برای هر سطح مهارت است. در بسیاری از موارد، شما باید مهره یا پیچ را با مشخصات خاصی محکم کنید. آچار گشتاور به شما این امکان را می دهد که با اعمال مقدار مشخصی نیرو این کار را انجام دهید.

۱۴.ست آچار

هر مکانیکی به یک ست آچار نیاز دارد. این روزها، خودروهای خارجی و داخلی هر دو از بست‌های متریک استفاده می کنند. مگر اینکه روی وسایل نقلیه داخلی قدیمی کار کنید، معمولاً قبل از اقدام به جمع آوری آچارهای استاندارد (SAE) ، می‌خواهید مجموعه ای از آچارهای متریک خود را داشته باشید.

۱۵.کمپرسور هوا

ممکن است به عنوان یک مبتدی نیازی به کمپرسور هوا نداشته باشید، اما مطمئناً این وسیله کار بر روی اتومبیل را بسیار راحت‌تر می‌کند. می‌توانید از این وسیله برای تنظیم فشار باد تایرها، استفاده از آچار ضربه ای پنوماتیک استفاده کنید.
اگر می‌خواهید از ابزارهای هوایی مانند آچار ضربه ای استفاده کنید، به یک کمپرسور با امتیاز ۴ تا ۵ فوت مکعب در دقیقه (CFM) با سرعت ۹۰ psi احتیاج دارید.
آموزشگاه فن آموزان اولین و بزرگترین مرکز تخصصی آموزشهای مکانیک و اتومکانیک در تهران می باشد که دوره های تخصصی ویژه کار از جمله دوره آموزش مکانیک خودرو، آموزش تعمیرات ecu ، آموزش برق خودرو ، آموزش صافکاری، آموزش نصب دزدگیر خودرو و … را با مجوز رسمی سازمان فنی حرفه ای کشور در تعمیرگاه مجهز برگزار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مرکز به ادرس https://fanamoozan.com/ مراجعه کنید و یا از طریق شماره ۰۲۱۶۶۴۷۷۳۰۰ اقدام نمایید.

ضروری ترین ابزار برای آموزش مکانیک خودرو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + یازده =