کد خبر : 278827
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

نیروهای “مقاومت”: حمله طالبان در ورودی پنجشیر دفع شد

نیروهای “مقاومت”: حمله طالبان در ورودی پنجشیر دفع شد

نیروهای مخالف طالبان که از آنها با نام “مقاومت دوم” یاد می‌شود و در پنجشیر جمع هستند، می‌گویند که حمله شب گذشته گروه طالبان در یکی از ورودی‌های دره پنجشیر دفع شده است.

به گزارش عصرقائم، فهیم دشتی، یکی از سخنگویان “مقاومت دوم” علیه گروه طالبان، در پیامی ویدئویی می‌گوید که “طالبان شاید می‌خواستند بخت آزمایی کنند، ولی بخت با آنها نبود، حمله آنها دفع شد.”

دشتی می‌گوید گروه طالبان چندین کشته و زخمی داشته و همچنین شماری از نیروهای مقاومت هم زخم برداشته‌اند.

گروه طالبان اما می‌گوید که هنوز به پنجشیر حمله‌ای نشده است. بلال کریمی، از دستیاران ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صحبت با بی‌بی‌سی گفت که “نیروهای آنها پنجشیر را در محاصره دارند ولی امیدوارند موضوع پنجشیر از طریق مذاکره حل شود.”

او در مورد ادعای نیروهای “مقاومت دوم” اما گفت که نیروهای طالبان که “در ولایت پروان بودند، مورد حمله از سوی مخالفین قرار گرفتند. در این درگیری نیروهای ما توانستند چند پست دشمن را تصرف کنند و نیروهای دشمن از منطقه فرار کردند.”

نیروهای “مقاومت دوم” به رهبری احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود، علیه گروه طالبان در دره پنجشیر هستند.

پیشتر احمد مسعود در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که او خواهان گفت‌وگو با طالبان روی ایجاد دولتی که از همه مردم افغانستان نمایندگی کند و حقوق همه شهروندان در آن تضمین شود. وی افزود که اگر طالبان به جنگ روی بیاورند، او حاضر است از اصولی که مردم افغانستان به آن باور دارند، دفاع کند.

پنجشیر تنها جبهه “مقاومت” نیست؛ در روزهای گذشته مردم در شهرستان‌های پل‌حصار، بنو، و ده‌صلاح که مربوط به اندراب در ولایت بغلان می‌شوند، علیه آنچه آنها اذیت و آزار از سوی گروه طالبان می‌خوانند مقاومت را آغاز کرده‌اند.

منابع محلی در انداراب گفته‌اند که در روزهای گذشته جنگ به شدت جریان داشته و گروه طالبان ده‌ها کشته داشته‌اند. به گفته این منابع، صدها خانواده به کوه‌ها اطراف فرار کرده‌اند.

بلال کریمی، از سخنگویان طالبان، اما می‌گوید در اندارب در نزدیکی کوتل خاواک هم درگیری‌های کوچک وجود دارد، اما جنگ تمام عیار نیست.

روز گذشته هم منابع محلی در ولایت دایکندی اعلام کردند که گروه طالبان ۱۴ نفر را در ولایت دایکندی، کشته‌اند و در واکنش مردم محل با گروه طالبان درگیر شدند.

کریمی، دستیار ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، در این مورد جزئیاتی نداد.

شب گذشته آخرین نیروهای آمریکایی بعد از بیست سال حضور در افغانستان این کشور را ترک کردند.

نیروهای "مقاومت": حمله طالبان در ورودی پنجشیر دفع شد/ طالبان: حمله‌ای نکرده‌ایم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + پانزده =