کد خبر : 278662
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
-

شهر و روستاهای فریدونکنار درگیر قطعی و کدورت آب

شهر و روستاهای فریدونکنار درگیر قطعی و کدورت آب

متاسفانه چندی است که مردم نقاط مختلف شهرستان فریدونکنار با مشکل قطع، افت فشار و کدورت آب رو به رو هستند تا جایی که این مشکل به‌عنوان یک چالش هر روزه برخی از ساکنان مناطق شهری و روستایی تبدیل شده و در فصل گرما بسیاری از مردم را کلافه کرده است.

به گزارش عصرقائم، خدمت‌رسانی به آحاد جامعه یکی از نخستین مراتبی بوده که از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه مورد تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و در سیره این دو بزرگوار آمده که “مسئولان باید در هر فرصتی به مردم خدمت کنند”.

یکی از محورهای اساسی اهمیت و ضرورت خدمت به مردم، نوع تعامل میان دولت‌مردان و ملت است و مسئولان دولتی باید بدانند که مردم تا زمانی از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند که خدمات دولتمردان را عملاً در همه سطوح مشاهده کنند و در غیر این صورت، گسست مسئولان و ملت پدید می‌آید و به مرور زمان، مطالبات به‌عنوان اهرمی قوی نقطه مقابل سیاست‌های دولت قرار می‌گیرد.

در بین خدمات مختلفی که مسئولان دولتی و غیردولتی باید به مردم ارائه کنند چند خدمت، مانند آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به‌عنوان نیاز اساسی مردم محسوب می‌شود که مسئولان باید هم در رساندن این خدمات به مردم و هم کیفیت‌بخشی در این زمینه‌ها تلاش موثری را انجام دهند.

اما متاسفانه چندی است که مردم نقاط مختلف شهرستان فریدونکنار با مشکل قطع، افت فشار و کدورت آب رو به رو هستند تا جایی که این مشکل به‌عنوان یک چالش هر روزه برخی از ساکنان مناطق شهری و روستایی تبدیل شده و در فصل گرما بسیاری از مردم را کلافه کرده است.

چالش قطعی آب در فریدونکنار امان مردم را برید!
محمد شجاعی از ساکنان منطقه پاسداران فریدونکنار با گلایه از قطعی‌های پی در پی آب در این منطقه گفت: درحالی که در فصل تابستان قرار داریم و باتوجه به گرمی هوا نیاز به استحمام و نوشیدن آب بیشتری وجود دارد اما شاهد قطعی و افت فشار آب در بسیاری از ساعت‌های روز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود تحمل کرد که پس از خستگی فراوان که از محل کار به خانه برمیگردیم و نیاز به نظافت و استراحت داریم اما شاهد قطع، افت یا کدورت آب باشیم که این امر بسیار آزار دهنده است.

سمانه سراج از ساکنان خیابان امام فریدونکنار درخصوص کمبود آب مصارف خانگی به خبرنگار ما گفت: از ابتدای فصل گرمای امسال که خاموشی‌های برق شروع شد شاهد این هستیم که پس از چند دقیقه از قطعی برق آب منزل هم قطع می‌شود که تاسف‌بار است.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی مسئولان نسبت به این مشکلات ما را عصبی کرده است، یادآورشد: اگر قطعی برق یک مشکل سراسری در کشور است ما حرفی نداریم  اما قطعی آب که ربطی به کشور ندارد بلکه مسئولان شهرستان باید این مشکل را پیگیری و برطرف کنند.

آیا مسئولان حاضر به مصرف آب گل‌آلود می‌شوند؟
یکی از بانوان اهل روستای بی‌نمد فریدونکنار با ارسال ویدئویی از گل‌آلود بودن آب شرب منزل خود به خبرنگار ما گفت: در بسیاری از زمان‌ها وضعیت آب در این روستا دچار کدورت است و در روزهای تعطیل اوضاع بدتر می‌شود.

دانلود

وی اظهارکرد: آیا مسئولان به ویژه مسئولان اداره آب، خودشان و خانواده آن‌ها می توانند از این آب استفاده کنند که به هیچ عنوان پیگیر و پاسخگوی مشکلات ما نیستند.

فرد دیگری از اهالی روستای سوته فریدونکنار با ارسال ویدئویی از قطعی آب  به خبرنگار ما گفت: حدود یک ماه می‌شود که آب روستای سوته با افت فشار مواجه است و در بسیاری از ساعت‌های روز حتی قطع می‌شود.

دانلود

وی تصریح کرد: کار اهالی این روستا کشاورزی بوده و در این فصل سال که اوج کار کشاورزی است ما نیاز شدید به آب برای استحمام و نوشیدن داریم اما متاسفانه هر زمان که به منزل مراجعه می‌کنیم شاهد افت فشار یا قطعی آب هستیم.

اظهارات مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار درخصوص مشکلات به‌وجود آمده
محمد یحیی‌پور مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مشکلات به وجود آمده در دو بخش روستایی و شهری قابل تفکیک از هم هستند، اظهارکرد: آب روستاهای فریدونکنار از دو مسیر مجتمع نائیج‌آباد برای بخش مرکزی و مجتمع سروش برای بخش دهفری و شهر تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب روستاهای بخش مرکزی فریدونکنار به دلیل خرابی پمپ مجتمع نائیج‌آباد بوده است، خاطرنشان کرد: البته این خرابی برطرف شد و در این روزها وضعیت بهتری را شاهد هستیم اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که به‌دنبال رفع آن هستیم.

در شهر فریدونکنار بهترین وضعیت آبی را نسبت به گذشته داریم!
مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار با بیان اینکه در زمینه شهری بهترین حالت را نسبت به قبل داریم، تصریح کرد: در سنوات گذشته برخی از مناطق شهری فریدونکنار دچار قطعی پی در پی بوده که ما باید به‌صورت مداوم با تانکر آب‌رسانی انجام می‌دادیم که هم‌اکنون تماسی از سوی مشترکان برای قطعی را شاهد نیستیم.

یحیی‌پور ادامه داد: مشترکان خانگی که دارای مخزن هستند دیگر مشکلی ندارند و میزان آب شبکه به حدی بوده که نیاز آن‌ها را مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشترکان با پمپ مستقیم فشار آب منازل خودشان را تامین می‌کنند که این خلاف مقررات جاری است، یادآورشد: مشترکانی که در ساختمان‌های دوطبقه به بالا زندگی می‌کنند باید یک منبع برای خودشان تهیه و سپس پمپ را به آن وصل کنند اما بسیاری از افراد پمپ را مستقیم به کنتور وصل می‌کنند که این کار موجب ورود آب‌های سطحی به شبکه و ایجاد کدورت می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار درخصوص چرایی قطع آب در زمان قطعی برق گفت: به دلیل اینکه مخزن‌های ما متصل به برق هستند با قطعی برق از کار افتاده که این امر موجب افت فشار در منازل همکف و قطع آب در منازل با طبقات بالا می‌شود.

یحیی‌پور افزود: برخی از مناطق شهری فریدونکنار مانند خیابان پاسداران، کوچه هشتم محرم و کوچه بهداری به دلیل اینکه در سطح ارتفاع بالایی قرار دارند مشکلات آب‌رسانی در این منطقه بیشتر است.

فریدونکنار مستعمره شهرهای دیگر در زمینه آب است
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فریدونکنار نداشتن سفره آب شیرین است تاکید کرد: این شهرستان در تامین آب به نحوی مستعمره شهرستان‌های دیگر مانند آمل است که همین امر محدودیت های کمّی و کیفی خاص خودش را به وجود میآورد.

مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار ادامه داد: امیدواریم با آبرسانی از سد البرز که هم‌اکنون تا شهرستان بابلسر رسیده و کلنگ پروژه برای فریدونکنار هم چندی پیش زده شده و لوله‌گذاری آن آغاز شده مشکلات موجود برطرف شود.

یحیی‌پور یادآورشد: مشترکان گرامی می‌توانند مشکلات خود در زمینه آب را با سامانه تلفنی ۱۲۲ در میان بگذارند تا کارشناسان ما برای پیگیری اقدام کنند.

به گزارش بلاغ، مسئولان شهرستان فریدونکنار باید توجه داشته باشند که مشکل مردم در زمینه آب یک مشکل معمولی نیست که بخواهند از سر خود رفع کنند بلکه نیاز به اقدام عاجل و فوری دارد چراکه همانطور در مقدمه آمده، آب یکی از نیازهای اساسی مردم است.

نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد مبالغ سنگینی است که مشترکان برای نصب کنتور، تامین آب منزل خود و هزینه‌های ماهیانه قبض‌ها پرداخت می‌کنند اما خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود بسیار نامطلوب بوده که این امر موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان فریدونکناری شده است.

امیدواریم با استقرار دولت سیزدهم، مسئولانی کارآمد در بخش‌های مختلف به مسند برسند تا دردهای مردم را به خوبی درک کرده و پیگیر رفع مشکلات آن‌ها شوند.

شهر و روستاهای فریدونکنار درگیر قطعی و کدورت آب/کلافگی مردم و بی‌توجهی مسئولان پایانی ندارد!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =