کد خبر : 278708
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده صحیفه سجادیه را تفسیری معصومانه از قرآن کریم دانست و گفت: روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد عبادی‌زاده» در نشست علمی مرجعیت علمی امام سجاد(ع) از سلسه برنامه‌های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) که دوشنبه شب ۸ شهریور با حضور علمای شیعه و اهل سنت و به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بستر فضای مجازی برگزار شد، شخصیت امام سجاد(ع) را شخصیتی کم‌نظیر دانست و با اشاره به دعاهای وارده از پیامبر(ص) و ائمه، اظهار کرد: دعاهایی از نبی‌مکرم اسلام و ائمه هدی وارد شده اما سبک و سیاق و نوع ادعیه‌ای که از سیدالساجدین وارد شده تا حدودی متفاوت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: امام سجاد(ع) با توجه به شرایط دوران امام سجاد(ع)، آن حضرت در تقیه بوده و نتوانست بسیاری از موارد را به طور صریح اعلام کند، لذا مسایل اجتماعی، سیاسی، فکری، تربیتی و انسان‌سازی را در قالب دعا مطرح کردند.

وی ادامه داد: کادرسازی و تربیت نیرو که شاکله و بن مایه‌های دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را تشکیل داد از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) در دوران خفقان حکام ظلم و جور بود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده از صحیفه سجادیه به عنوان سرمایه بسیار ارزشمند جهان اسلام نام برد و عنوان کرد: این سرمایه تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست بلکه متعلق به بشریت است و لذا هر کسی با هر دینی و مذهب و عقیده ای اگر با ادعیه امام سجاد(ع) مواجه شود می‌تواند قدر و منزلت آن را درک کند.

وی با بیان این نکته که روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است، خاطرنشان کرد: مخاطب دعاهای امام سجاد(ع) فطرت بشر است و از این رو صرف نظر از هر دینی، جان‌های تشنه را به سمت خود جذب می کند.

وی صحیفه سجادیه را تفسیری معصومانه از قرآن کریم دانست و افزود: امام سجاد(ع) حقایق قرآن را در قالب دعا بیان کرد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه از آنجایی که مخاطب روایات مردم بودند، پیامبر(ص) و ائمه(ع) به اندازه درک مردم سخن می‌گفت اما در دعا که مخاطب خدای متعال بود لذا عالی‌ترین معارف عرفانی در کلمات نبی‌مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) می‌توان مشاهده کرد.

وی به تعبیر امام راحل(ره) که فرمودند: « صحیفه سجادیه قرآن صاعد است » اشاره کرد و افزود: ما با ادبیات صحیفه سجادیه که زبان فطرت همه انسان‌هاست با دنیا سخن بگوییم.

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + پنج =